Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

easyJet: Βελτίωση λειτουργικών και οικονομικών αποτελεσμάτων το α΄ εξάμηνο 2012



Η προσεκτική κατανομή της διατιθέμενης χωρητικότητας, η παροχή κινήτρων για δημιουργία εσόδων και η στενή παρακολούθηση του κόστους, σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά αναταραχών στο πρόγραμμα πτήσεων σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια (ηφαιστιακή τέφρα, κ.λπ.), επέτρεψε στην easyJet να μειώσει στο πρώτο εξάμηνο το επίπεδο ζημιών κατά 41 εκατ. λίρες, οι οποίες και τελικά ανήλθαν στο ποσό των 112 εκατ. λιρών, παρά την επιβάρυνση των 87 εκατ. λιρών, εξαιτίας της αύξησης του κόστους των καυσίμων. Τα αποτελέσματα είναι καλύτερα και από τις προβλέψεις που διατυπώθηκαν τον Νοέμβριο 2011 και τον Ιανουάριο 2012.


Τα έσοδα ανά θέση επιβάτη αυξήθηκαν κατά 11,9% σε 50,47 λίρες και κατά 11,2% σε σταθερή ισοτιμία, κυρίως λόγω της εξαιρετικά προσεκτικής διαχείρισης των εσόδων, τα κίνητρα πωλήσεων μέσω διαδικτύου και τα αποτελέσματα της καμπάνιας “Europe by easyJet”. O αριθμός πωληθέντων θέσεων αυξήθηκε κατά 3,5% και ο δείκτης πληρότητας πτήσεων αυξήθηκε κατά 1,5%

Ο αριθμός επιβατών παρουσίασε αύξηση κατά 5,4% και ανήλθε στα 25,2 εκατ. ενώ η εταιρεία αύξησε το μερίδιο της στην αγορά των γραμμών μικρής απόστασης.

Το κόστος ανά θέση με εξαίρεση του κόστους καυσίμων αυξήθηκε κατά 2,1% και ανήλθε στις 37,70 λίρες και κατά 1,5% σε σταθερή ισοτιμία, καθώς η εταιρεία ευνοήθηκε σημαντικά από την χαμηλή αναταραχή στο πρόγραμμα πτήσεων την περίοδο αυτής. Η easyJet συνεχίζει να προσφέρει πλεονεκτήματα και στην επίγεια εξυπηρέτηση καθώς και στο επίπεδο συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης

Η εταιρεία ακόμη προσφέρει υψηλότατο επίπεδο στην χρονική ακρίβεια πτήσεων σε όλο το δίκτυο με αφήξεις που δεν υπερβαίνουν πότε το 15λεπτο του προγραμματισμένου χρόνου, έχει αυξηθεί κατά 16% και ανέρχεται επί του συνόλου στο 89%. Η εξαιρετική αυτή απόδοση αποτυπώνεται και στο δείκτη ικανοποίησης πελατών που παρουσίασε άνοδο 7 μονάδων και απήλθε στο 85%.

Τα διαθέσιμα ρευστότητας μειώθηκαν κατά 226 εκ λίρες λόγω της πληρωμής τον Μάρτιο ειδικού μερίσματος ύψους 150 εκατ. λιρών και αντίστοιχος αριθμός με της προηγούμενης χρονιάς αντίστοιχου διαστήματος. Η επιχειρηματική απόδοση ακολουθεί την πρόβλεψη που είχε περιγράψει στις 26 Μαρτίου 2012.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα η Carolyn McCall, easyJet Chief Executive, δήλωσε: “Στο α΄ εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς η easyJet συνέχισε να παρουσιάζει βελτίωση τόσο στο βαθμό ικανοποίησης των πελατών, όσο και στα επιχειρησιακά και οικονομικά της αποτελέσματα. Επίσης, επιστρέψαμε 196 εκατ. λίρες στους μετόχους μας. Παρά την αστάθεια του οικονομικού περιβάλλοντος και τους ‘μετωπικούς ανέμους’ που αντιμετωπίζει η αεροπορική βιομηχανία όπως η πρόσφατη αύξηση του επιβατικού φόρου στην Αγγλία. Η στρατηγική των χαμηλών ναύλων σε συνδυασμό με την προσεκτική διαχείριση των κεφαλαίων, αποτελεί διαβεβαίωση ότι η εταιρία θα συνεχίζει να το κάνει ‘εύκολο’ για τους επιβάτες της και θα συνεχίσει να είναι αποδοτική για τους μετόχους της”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου