Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

TAP: Από ποιόν θα εξαγορασθεί;


Οι περικοπές λειτουργικού κόστους που σχεδιάζει η Lufthansa φαίνεται ότι δεν περιορίζουν την πολιτική συγκέντρωσης του ευρωπαϊκού αεροπορικού κλάδου, που προωθεί εδώ και χρόνια η γερμανική αεροπορική εταιρεία. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, η Lufthansa μελετά την εξαγορά της πορτογαλικής ΤΑΡ με στόχο να επεκτείνει την παρουσία της στην ταχέως αναπτυσσόμενη λατινοαμερικανική αεροπορική αγορά. Τις πληροφορίες ότι η Lufthansa καλοβλέπει την ΤΑΡ επιβεβαίωσε μιλώντας στους «Financial Times» ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας Κριστόφ Φραντς.


Ο γερμανός μάνατζερ δήλωσε συγκεκριμένα ότι η εταιρεία του θα εξετάσει την περίπτωση εξαγοράς της Transportes Aereos Portugueses, την οποία η κυβέρνηση της Λισαβόνας προτίθεται να ιδιωτικοποιήσει εντός του τρέχοντος έτους. Ο Φραντς είπε συγκεκριμένα ότι η ΤΑΡ είναι ενδεχομένως ελκυστική, καθώς αποτελεί τον βασικό αεροπορικό σύνδεσμο της Ευρώπης με τη Βραζιλία.

 Η Lufthansa εν προκειμένω δεν είναι ο μοναδικός μνηστήρας της ΤΑΡ. Για την ακρίβεια, έρχεται τουλάχιστον δεύτερη, καθώς ενδιαφέρον για τον πορτογαλικό εθνικό αερομεταφορέα έχει εκδηλώσει ήδη η International Airlines Group (IAG), μητρική της βρετανικής British Airways. Οπως γράφουν οι «FT», από το 2005 η Lufthansa διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαδικασία συγκέντρωσης του ευρωπαϊκού αεροπορικού κλάδου κλείνοντας σημαντικές συμφωνίες συνεργασίας με την ελβετική Swiss, την αυστριακή Austrian Airlines και τη βρετανική ΒΜΙ British Midland.

 Η είσοδος του κορυφαίου σε επιβατική κίνηση ευρωπαίου αερομεταφορέα, που είναι η Lufthansa, στη μάχη διεκδίκησης της ΤΑΡ σηματοδοτεί ουσιαστικά την έναρξη μιας διελκυστίνδας μεταξύ των δύο μεγάλων «παικτών» της ευρωπαϊκής αεροπορικής αγοράς. Διότι η IAG φέρεται να επενδύει στην ΤΑΡ την καταλυτική κυριαρχία της στις συνδέσεις Ευρώπης – Λατινικής Αμερικής, στις οποίες έχει ήδη το «πάνω χέρι» χάρη στην περυσινή συγχώνευση της BA με την ισπανική Iberia.

 Η κόντρα δηλαδή φέρνει για άλλη μία φορά αντιμέτωπες τις δύο μεγάλες αεροπορικές συμμαχίες, τη Star Alliance, στην οποία ηγετικό ρόλο στην Ευρώπη έχει η Lufthansa, και την Oneworld, στην οποία αντίστοιχο ρόλο έχει η BA. Και οι δύο συμμαχίες άλλωστε προσπαθούν να σαγηνεύσουν τη Latam Airline Group, τον όμιλο τον οποίο σχεδιάζουν να δημιουργήσουν συγχωνευόμενες η χιλιανή LAN και η βραζιλιάνικη ΤΑΜ.

Η επιλογή της Latam μεταξύ Star και Oneworld θα επηρεάσει πιθανότατα τα σχέδια εξαγοράς της ΤΑΡ που καταστρώνουν η Lufthansa και η IAG. Αν δηλαδή η Latam ενταχθεί στη συμμαχία της Lufthansa, η γερμανική εταιρεία πιθανότατα δεν θα επιμείνει μέχρι τέλους στην εξαγορά της ΤΑΡ. Αν η Latam ενταχθεί στην Oneworld, ίσως η ΒΑ αφήσει την ΤΑΡ να πέσει στην αγκαλιά της Lufthansa. Η ΤΑΡ είναι μια ζημιογόνος εταιρεία. Τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα που έχει ανακοινώσει αφορούν το έτος 2010 και καταγράφουν ζημιές 57,1 εκατ. ευρώ επί τζίρου 2,3 δισ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου