Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Απαραίτητη η συγχώνευση Aegean-Olympic Air


Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα από την Aegean Airlines, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης, τόνισε πως η εξαγορά της Olympic από την Aegean είναι ζωτικής σημασίας για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των δυο εταιρειών, ενώ εάν τελικά αυτή ολοκληρωθεί, το νέο πτητικό πρόγραμμα των εταιρειών θα μας παρουσιαστεί σε διάστημα 5 με 7 μηνών.
Η οικονομική κρίση, οι συνεχώς αυξανόμενες τιμές των καυσίμων, το κόστος των αεροδρομίων, η δυσμενής εικόνα της χώρας μας προς τα έξω και η μειωμένη αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, έχουν οδηγήσει σε δραματικές μειώσεις της επιβατικής κίνησης τόσο της Aegean όσο και της Olympic.
Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Βασιλάκης, από το 2009 η κίνηση στις γραμμές εσωτερικού υποχώρησε 30% και το κόστος του μέσου ναύλου της Aegean απομειώθηκε 25% την τελευταία τριετία.
Όσον αφορά τώρα την εξαγορά της Olympic Air, ο διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Γερογιάννης, τόνισε πως η Aegean, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν προτίθεται να προβεί σε εξαγορά της Olympic Engineering και Olympic Handling, αλλά δεν αποκλείεται να σκεφτεί να πραγματοποιήσει μια τέτοια κίνηση «σε βάθος χρόνου».
Υπογραμμίστηκε επίσης, το πόσο σημαντικό είναι οι αρμόδιες αρχές, είτε Ελλάδος είτε Ευρώπης, να εξετάσουν αμεσότατα την εξαγορά καθώς από αυτήν κρίνεται η βιωσιμότητα των Aegean και Olympic. Με την είσοδο της Cyprus Airways στην ελληνική αεροπορική αγορά και με την ύπαρξη των μικρών ελληνικών αερομεταφορέων, Sky Express και Astra Airlines, μειώνονται οι ανησυχίες για ύπαρξη μονοπωλίου στον ελληνικό αεροπορικό τομέα, εάν τελικά ολοκληρωθεί η εξαγορά της Olympic.
Ένα άλλο μείζον ζήτημα που έθιξε ο κ. Βασιλάκης, ήταν αυτό της παρουσίας πολλών ξένων αεροπορικών εταιρειών στην Ελλάδα, οι οποίες καλύπτουν δρομολόγια εξωτερικού. Αυτή τη στιγμή, οι ελληνικοί αερομεταφορείς καλύπτουν μόνο το 16% των πτήσεων εξωτερικού, ενώ το υπόλοιπο 84% καλύπτεται από ξένες αεροπορικές εταιρείες. Σύγκρινε μάλιστα, τα ποσοστά με την γειτονική Τουρκία, όπου οι ξένοι αερομεταφορείς καλύπτουν μόλις το 32% των πτήσεων εξωτερικού, καθώς το υπόλοιπο μερίδιο στην αγορά κατέχουν οι τουρκικές αεροπορικές.
Τέλος, για τις μειώσεις προσωπικού, ο κ. Βασιλάκης τόνισε πως «Το σίγουρο είναι ένα, ότι αν αυτή η συμφωνία δεν εκτελεστεί, η μείωση του προσωπικού θα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή η οποία συμβαίνει».

πηγή: airnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου