Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Turkish Airlines: Μοντέλο ανάπτυξης


Η απελευθέρωση του κλάδου των αερομεταφορών στην Τουρκία από την κυβέρνηση του Ταγίπ Ερντογάν το 2003, υπήρξε καθοριστικός παράγοντας για την αεροπορική εταιρεία Turkish Airlines, καθώς έκτοτε έχει σημειώσει μια αξιοζήλευτη ανάπτυξη.

Ο αερομεταφορέας σχεδόν τετραπλασίασε την επιβατική του κίνηση, τριπλασίασε τον στόλο του και διπλασίασε τους προορισμούς του.
Πλέον, η Turkish Airlines πετάει σε 98 χώρες του πλανήτη - σε περισσότερες απ’ όλες ανεξαιρέτως τις αεροπορικές στον κόσμο. Μάλιστα φέτος, ξεπέρασε και την Air France σε προορισμούς, φθάνοντας τους 204.


Παρά το γεγονός ότι πολλοί αερομεταφορείς της Δύσης σημείωσαν μείωση της επιβατικής τους κίνησης, όπως η Delta Airlines, η Lufthansa και η Air France, η Turkish Airlines διαπιστώνει ότι οι κρατήσεις αεροπορικών θέσεων και η πληρότητα των αεροσκαφών της δεν επηρεάστηκε από την παγκόσμια οικονομική κρίση και βαίνει αυξανόμενη, όπως συμβαίνει με ελάχιστες «αναδυόμενες» εταιρείες της Μέσης Ανατολής, όπως είναι η Emirates και η Qatar Airways.

Μια βασική αιτία αυτής της πορείας είναι και οι διαφημιστικές καμπάνιες που πραγματοποιεί η αεροπορική εταιρεία. Από το 2010 προσέλαβε για πρεσβευτές της τους άσους του παγκοσμίου μπάσκετ και ποδοσφαίρου Κόμπι Μπράιαντ και Λιονέλ Μέσι αντιστοίχως, ενώ είναι ο βασικός σπόνσορας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος μπάσκετ.

Το πρώτο εννεάμηνο του 2012 τα κέρδη της Turkish εκτινάχθηκαν κατά 665% (!) υψηλότερα φθάνοντας στα 482 εκατ. δολάρια επί πωλήσεων 6,2 δισ. δολαρίων. Βεβαίως, συνεισέφερε και η εκτίναξη στα ύψη του τουρκικού τουρισμού την τελευταία δεκαετία, καθώς ο αριθμός των τουριστικών επισκεπτών στη γειτονική χώρα αυξήθηκε από τα 14 εκατ. ετησίως, που ήταν το 2003, στα 35 εκατ. το 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου