Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Το σχέδιο αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων



Παρουσιάζοντας το σχέδιο για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι ο στόχος της προσέλκυσης επενδυτών για τα 13 έως 22 περιφερειακά αεροδρόμια θα υλοποιηθεί ως εξής.

-Μέσω της ομαδοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Δηλαδή θα διαμορφωθούν συστάδες αεροδρομίων, το πιθανότερο δύο ή τρεις, προκειμένου μαζί με τα μεγάλα αεροδρόμια να παραχωρηθούν και κάποια μικρότερα.


-Τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια που δεν θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επενδυτών, θα τα αναλάβει κρατική εταιρεία που θα τα διαχειρίζεται είτε κατόπιν διαγωνισμού είτε μέσω εκχώρησης του μάνατζμεντ σε τρίτο φορέα

-Θα ορισθεί συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους για τα αεροπορικά έσοδα του παραχωρησιούχου. Εάν το επιτρεπόμενο περιθώριο υπερβαίνει τον μέσο όρο των χρεώσεων αντίστοιχων αεροδρομίων, τότε θα αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω.

-Η αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Θα διαχωριστούν από την μία πλευρά, οι εποπτικές και ελεγκτικές αρμοδιότητες και από την άλλη η εμπορική λειτουργία, ως προς τα περιφερειακά αεροδρόμια. Το σχετικό νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ θα παρουσιασθεί μέχρι τέλους του έτους.

-Μέριμνα θα υπάρξει και για τα αεροδρόμια μικτής χρήσης, όσα χρησιμοποιούνται τόσο από την πολιτική όσο και από την πολεμική αεροπορία.

50% της επιβατικής κίνησηςΤο 2011 μέσω των περιφερειακών αεροδρομίων διακινήθηκαν περίπου 19,3 εκατομμύρια επιβάτες, μέγεθος που παρουσιάζει ετήσια αύξηση 1,9% από το 2003.

Τα αεροδρόμια που βρίσκονται πρώτα στην λίστα της αποκρατικοποίησης είναι αυτά της Ρόδου, της Θεσσαλονίκης, της Κω, της Κέρκυρας, των Χανίων που εξυπηρετούν συνολικά περισσότερα από 1 εκατομμύριο επιβάτες.

Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει διαιρέσει σε τέσσερις κατηγορίες τους συνολικά 37 αερολιμένες, από τους οποίους μόνον οι 22 παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον:

-βασικά αεροδρόμια (με κίνηση άνω του 1 εκατ.)
-Αναπτυσσόμενα μεσαίου μεγέθους (κίνηση μικρότερη του 1 εκατ. και μεγαλύτερη από 250 χιλ.)
-Μικρά αεροδρόμια (κίνηση μικρότερη των 250 χιλιάδων μεγαλύτερη των 75 χιλιάδων) και
-"Αεροπορικοί σταθμοί" με κίνηση μικρότερη των 75 χιλιάδων ευρώ

Οι παραχωρησιούχοι θα αναλαμβάνουν πέραν του έργου της εκμετάλλευσης και την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών, ενώ τα αεροδρόμια θα παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου. Η διάρκεια παραχώρησης θα είναι κατ’ ελάχιστον 30-35 χρόνια και το συμβατικό αντάλλαγμα θα είναι ένα αρχικό εφάπαξ τίμημα, όπως και ετήσιες πληρωμές (πιθανώς αναλόγως κερδών ή εσόδων).

Προς αναθεώρηση η τιμολογιακή πολιτική του ΔΑΑ
Ο κ. Χατζηδάκης εξήγγειλε επίσης, ότι θα επανεξεταστεί η τιμολογιακή πολιτική του αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος".

«Θεωρούμε πως είναι καιρός να επανεξετασθεί το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής, καθώς τα τέλη είναι πολύ υψηλά. Βεβαίως, αυτό εναπόκειται στη διαπραγμάτευση που θα κάνει το ΤΑΙΠΕΔ σε σχέση με το μέλλον της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ» ανέφερε.

«Απαιτείται συμφωνία με τον έτερο μέτοχο, την Hochtief, προκειμένου να συμφωνηθεί η πιθανή επέκταση της παραχώρησης, όπως και η διάρκεια αυτής, ώστε να προχωρήσουμε σε εξορθολογισμό των τελών. Ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει οι διαπραγματέυσεις» σημείωσε ο κ. Εμίρης, αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του εγχειρήματος για την μείωση των τελών στο ΔΑΑ.

πηγή: Capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου