Ο κάθε προορισμός πρέπει να αναδείξει τα «δυνατά» του σημεία και να διερευνήσει τι θέλουν οι τουρίστες για να έρχονται στον προορισμό όλες τις εποχές του χρόνου και να κάνει τις ανάλογες προσαρμογές. Αυτή είναι η «συνταγή» για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, σύμφωνα με την καθηγήτρια της Ανώτατης Σχολής Westkuste στην πόλη Χάιντε της βόρειας Γερμανίας Άνια Βολέζεν, την οποία ανέπτυξε στη Ρόδο σε συνάντηση τοπικών παραγόντων και γερμανών ειδικών, στο πλαίσιο της ελληνογερμανικής συνεργασίας σε επίπεδο δήμων και περιφερειών.
Η γερμανίδα καθηγήτρια του τουριστικού κλάδου έχει αναπτύξει ένα μοντέλο για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, που έχει χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια με επιτυχία σε μία σειρά χωρών. Το μοντέλο προβλέπει αρχικά τη διεξαγωγή μίας έρευνας αγοράς μεταξύ Γερμανών τουριστών. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να εντοπιστεί ποιο είναι το ιδιαίτερο στοιχείο ενός τόπου που προσελκύει τους τουρίστες. Αν, για παράδειγμα, το ιδιαίτερο στοιχείο στη Ρόδο είναι η παλιά πόλη του νησιού, τότε θα πρέπει αυτή να αναδειχθεί τουριστικά.
Η κυρία Βολέζεν θα πραγματοποιήσει αυτήν την έρευνα το Δεκέμβριο για τη Ρόδο και θα την παρουσιάσει στις αρχές του 2013 σε πολιτικούς της τοπικής αυτοδιοίκησης και εκπροσώπους του τουριστικού κλάδου στη Ρόδο. Οπως επισημαίνει, εάν οι τουρίστες συνδέουν για παράδειγμα τη Ρόδο με την πεζοπορία, τότε πρέπει να εξεταστεί αν προσφέρονται επαρκείς δυνατότητες πεζοπορίας στο νησί, να διαπιστωθεί σε τι κατάσταση βρίσκονται τα μονοπάτια και πόσο αποτελεσματικό είναι το μάρκετινγκ για την προώθηση αυτής της δραστηριότητας στο νησί.
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης είπε στη συνάντηση ότι η γερμανική εμπειρία θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη στην Ελλάδα. «Εμείς έχουμε θερινό τουρισμό, οι Γερμανοί έχουν χειμερινό τουρισμό. Κατόρθωσαν να επεκτείνουν τον τουρισμό τους το καλοκαίρι, εμείς δεν έχουμε κατορθώσει να τον επεκτείνουμε το χειμώνα. Μπορούμε;» αναρωτήθηκε ο κ. Μαχαιρίδης.
πηγή:http://tourismtoday.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου