Σάββατο 14 Απριλίου 2012

Εταιρεία μάρκετινγκ για τον ελληνικό τουρισμό

Ιδρύεται -με τροπολογία που κατατέθηκε στο ψηφισθέν σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων- ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Marketing Greece Ανώνυμη Εταιρία Προώθησης και Ανάπτυξης του Τουρισμού και με διακριτικό τίτλο “Marketing Greece ΑΕ”. Μοναδικοί μέτοχοι θα είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ το μετοχικό κεφάλαιο ορίζεται σε 1 εκατ. ευρώ, με αναλογία 70% ιδιωτικός τομέας (ΣΕΤΕ) και 30% δημόσιο.


Σκοπός της εταιρείας είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή προγραμμάτων προβολής και διαφήμισης του ελληνικού τουρισμού διεθνώς, αλλά και στο εσωτερικό. Επίσης, η μελέτη και έρευνα της διεθνούς και εγχώριας τουριστικής αγοράς, η σύνταξη προτάσεων για τη δημιουργία, ανάπτυξη και εφαρμογή ενός συστήματος ταυτοποίησης (branding system) για τον ελληνικό τουρισμό σε εθνικό, περιφερειακό, τοπικό και κατά κατηγορία επίπεδο, καθώς και δραστηριότητες συναφείς με την υποστήριξη του τουρισμού. Η διάρκεια της εταιρείας αρχίζει με τη δημοσίευση του νόμου και λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2060. Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας θα είναι 9μελές (τρία μέλη από το Δημόσιο και έξι από τον ΣΕΤΕ), εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων και η θητεία του είναι πενταετής. Το δημόσιο ορίζει τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος ορίζεται από τον ΣΕΤΕ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, μέσω της εταιρείας θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο επικοινωνίας σε όλες τις βασικές αγορές, με πέντε γραφεία τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της σε Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, ΗΠΑ και Ρωσία, ενώ θα ακολουθήσουν άλλα πέντε στη συνέχεια. Η κάθε χώρα θα έχει το αντίστοιχο γραφείο επικοινωνίας και μάρκετινγκ, το οποίο θα συντονίζεται από την Ελλάδα και θα τροφοδοτεί με νέα του ελληνικού τουρισμού τους τοπικούς δημοσιογράφους, υλοποιώντας τοπικά προγράμματα μάρκετινγκ και επικοινωνίας. Αναμένεται ότι σε διάστημα τριών ετών μπορεί να έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο 1.000-3.000 δημοσιογράφων, ενώ εκτιμάται ότι η αντίστοιχη διαφημιστική αξία που θα δημιουργηθεί από την έμμεση δημοσιότητα μπορεί να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ μέσα σε ένα με δύο χρόνια.

Ο κ. Ανδράδης θέτει ως άμεσα ζητήματα για τον ελληνικό τουρισμό την αύξηση του αριθμού έκδοσης θεωρήσεων Σένγκεν, τη φορολογία και το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό. Σε ό,τι αφορά τις θεωρήσεις Σένγκεν ο κ. Ανδρεάδης εκτιμά ότι από τη διαδικασία των θεωρήσεων Σένγκεν η Ελλάδα χάνει από 3 εκατ. έως 5 εκατ. τουρίστες ετησίως, που σημαίνει ένα έσοδο της τάξης 3-5 δισ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου