Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Εκμίσθωση επιβατικών Ι.Χ. με οδηγό από γραφεία ταξιδίων

 


Σειρά διατάξεων που επιτρέπουν την εκμίσθωση από τουριστικά γραφεία και γραφεία ενοικίασης αυτοκίνητων επιβατικών Ι.Χ. με οδηγό, τη χρήση ιδιοκτητών επιβατικών αυτοκινήτων από ξενοδοχειακά καταλύματα για τη μεταφορά πελατών τους χωρίς κόμιστρο, άλλα και την απελευθέρωση της δυνατότητας μίσθωσης μικρών φορτηγών κάτω των 3,5 τόνων από επιχειρήσεις και ιδιώτες περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο.

Συγκεκριμένα προβλέπεται:

1. Η δυνατότητα εκμίσθωσης από τουριστικά γραφεία και γραφεία ενοικίασης αυτοκίνητων επιβατικών Ι.Χ. με οδηγό μέσω παρακράτησης με αντίστοιχη σύμβαση ελάχιστης διάρκειας δώδεκα ωρών. Στη συγκεκριμένη υπηρεσία θα απαγορεύεται η είσπραξη κομίστρου, ενώ δίνεται το δικαίωμα σε εταιρείες και συνεταιρισμούς ταξί να λειτουργούν τέτοιου είδους υπηρεσίες. Για τους παραβάτες προβλέπονται ποινή φυλάκισης έξι μηνών, χρηματική ποινή 3.000 ευρώ και ανάκληση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για δύο χρόνια.

2. Τη χρήση από ξενοδοχειακά καταλύματα ιδιόκτητων επιβατικών αυτοκινήτων τα οποία θα μεταφέρουν χωρίς κόμιστρο τους πελάτες τους από το ξενοδοχεία σε λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και αντίστροφα. Η υπηρεσία αυτή επιτρεπόταν ήδη με λεωφορεία άνω των δέκα θέσεων. Επίσης δίνεται το δικαίωμα και σε εταιρείες και συνεταιρισμούς ταξί να συνάπτουν συμβάσεις ολικής ή μερικής εκμίσθωσης των αυτοκινήτων τους, με ξενοδοχειακές μονάδες, με κόμιστρο το οποίο θα καθορίζεται από τη σύμβαση μεταξύ εταιρείας ταξί και ξενοδοχείου, για τη μεταφορά των πελατών από και προς το σημείο εισόδου/εξόδου προς το ξενοδοχείο.

3. Η απελευθέρωση της δυνατότητας μίσθωσης μικρών φορτηγών κάτω των 3,5 τόνων από επιχειρήσεις και ιδιώτες. Ουσιαστικά αίρεται ο περιορισμός βάσει του οποίου η ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης μικρών φορτηγών από ιδιώτες και επιχειρήσεις ήταν τα δύο χρόνια.

4. Ο εκσυγχρονισμός και η εξειδίκευση του νομοθετικού πλαισίου που καλύπτει τη μίσθωση οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, ώστε να ακολουθηθεί η κοινή Ευρωπαϊκή πολιτική.

Η ΟΦΑΕ
Σφοδρή ήταν η αντίδραση της ΟΦΑΕ για τις ρυθμίσεις που αφορούν τον κλάδο των φορτηγών εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή της με τις διατάξεις. Παράλληλα τονίζει ότι αποτελούν τη χαριστική βολή στην ελληνική χερσαία εμπορευματική μεταφορά και απαιτεί από την κυβέρνηση να αποσύρει τις διατάξεις και τους βουλευτές όλων των κομμάτων να τις καταψηφίσουν, ενώ παράλληλα καλεί σε εγρήγορση τους αυτοκινητιστές για κινητοποίηση ενάντια στα μέτρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου