Μετά από έναν αρκετά δύσκολο Ιανουάριο, τόσο η Airbus όσο και η Boeing αύξησαν τις παραδόσεις αεροσκαφών τους τον Φεβρουάριο του 2013, αλλά και πάλι δεν κατάφεραν να βελτιώσουν τις επιδόσεις του προηγούμενου έτους.
Οι συνολικές παραδόσεις αεροσκαφών διαμορφώνονται σε 45 για την Airbus και 43 για την Boeing για τον Φεβρουάριο του 2013, και μάλιστα, και για τις δυο εταιρείες υπήρξε ο δεύτερος καλύτερος Φεβρουάριος από το 2008. Σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2012, η Airbus παρέδωσε δυο αεροσκάφη λιγότερα, ενώ η Boeing παρέδωσε τρία λιγότερα.
Παραδόσεις αεροσκαφών από την Airbus
Φεβρουάριος 2013
|
Α318
|
Α319
|
Α320
|
Α321
|
Α330-200
|
Α330-300
|
Α380
|
Σύνολο
|
Air Arabia
|
1
|
1
| ||||||
Air China
|
1
|
1
|
2
| |||||
Air Macau
|
1
|
1
| ||||||
Air Asia
|
1
|
1
| ||||||
Asiana Airlines
|
1
|
1
| ||||||
Avianca
|
1
|
1
| ||||||
Cathay Pacific
|
1
|
1
| ||||||
China Eastern
|
1
|
1
|
2
| |||||
China Southern
|
1
|
1
| ||||||
Citilink
|
1
|
1
| ||||||
EVA Air
|
1
|
1
| ||||||
Germanwings
|
2
|
2
| ||||||
Hawaiian Airlines
|
1
|
1
| ||||||
Hong Kong Airlines
|
1
|
1
| ||||||
Iberia
|
1
|
2
|
3
| |||||
IndiGo
|
3
|
3
| ||||||
Jetstar
|
1
|
1
| ||||||
Jetstar Asia
|
2
|
2
| ||||||
Jetstar Japan
|
2
|
2
| ||||||
KLM
|
1
|
1
| ||||||
LATAM
|
1
|
1
| ||||||
Lufthansa
|
1
|
1
| ||||||
Malaysia Airlines
|
1
|
1
|
2
| |||||
NIKI
|
1
|
1
| ||||||
Ιδιώτης
|
1
|
1
| ||||||
Saudia
|
1
|
1
| ||||||
Shenzhen Airlines
|
1
|
1
| ||||||
Tiger Airways
|
1
|
1
| ||||||
Tunisair
|
1
|
1
| ||||||
Turkish Airlines
|
1
|
1
| ||||||
US Airways
|
2
|
2
| ||||||
Vietnam Airlines
|
1
|
1
| ||||||
Volaris
|
1
|
1
| ||||||
Vueling
|
1
|
1
| ||||||
ΣΥΝΟΛΟ
|
1
|
2
|
23
|
9
|
1
|
7
|
2
|
45
|
Η Airbus έκλεισε το μήνα με συνολικά 45 παραδόσεις αεροσκαφών σε αεροπορικές εταιρείες. Σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2013 παρέδωσε 10 αεροσκάφη περισσότερα, ενώ σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2012 δυο αεροσκάφη λιγότερα.
Για άλλη μια φορά, οι παραδόσεις του Ιανουαρίου αφορούν κατά κύριο λόγο αεροσκάφη της οικογενείας των Α320, με συνολικά 35 μικρά αεροσκάφη να παραδίδονται σε διάφορες αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Οι αερομεταφορείς του ομίλου Jetstar ήταν οι μεγαλύτεροι αποδέκτες των Α320, με την Jetstar Asia και την Jetstar Japan να παραλαμβάνουν δυο αεροσκάφη η καθεμία και με την Jetstar να παραλαμβάνει ένα αεροσκάφος. Η ινδική αεροπορική εταιρεία IndiGo ενέταξε στον στόλο της συνολικά τρία Α320, ενώ η Germanwings δυο A319. Η US Airways ήταν η μόνη αεροπορική εταιρεία που παρέλαβε πάνω από ένα αεροσκάφος Α321, καθώς πρόσθεσε στον στόλο της συνολικά δυο.
Ενώ δεν παραδόθηκαν αεροσκάφη τύπου Α380 τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο η Airbus παρέδωσε ένα τέτοιου τύπου αεροσκάφος στην China Southern Airlines και ένα στην Malaysia Airlines. Συνολικά 7 A330-300 παραδόθηκαν, εκ των οποίων η Iberia παρέλαβε δυο αεροσκάφη και έγινε η μόνη αεροπορική εταιρεία που έλαβε πάνω από ένα αεροσκάφος τέτοιου τύπου τον Φεβρουάριο από την Airbus.
Παραδόσεις αεροσκαφών από την Boeing
Φεβρουάριος 2013
|
Β737-700
|
Β737-800
|
Β737-900
|
Β767-200
|
Β767-300
|
Β777-200
|
Β777-300
|
Σύνολο
|
Aeroflot
|
2
|
2
| ||||||
Air China
|
1
|
1
| ||||||
Airberlin
|
1
|
1
| ||||||
Alaska Airlines
|
1
|
1
| ||||||
American
|
3
|
1
|
4
| |||||
ANA
|
1
|
1
| ||||||
Cathay Pacific
|
1
|
1
| ||||||
China Southern
|
2
|
2
| ||||||
Emirates
|
1
|
1
| ||||||
GOL
|
2
|
2
| ||||||
Hainan Airlines
|
1
|
1
| ||||||
Korean Air
|
1
|
1
| ||||||
LAN
|
1
|
1
| ||||||
Lion Air
|
2
|
2
| ||||||
Malaysia Airlines
|
1
|
1
| ||||||
Norwegian
|
1
|
1
| ||||||
Shanghai Airlines
|
1
| |||||||
Southwest
|
2
|
2
| ||||||
Thomson
|
2
|
2
| ||||||
Turkish Airlines
|
1
|
1
| ||||||
United
|
2
|
2
| ||||||
Xiamen Airlines
|
1
|
1
| ||||||
Άλλοι*
|
9
|
1
|
1
|
11
| ||||
ΣΥΝΟΛΟ
|
2
|
29
|
3
|
0
|
2
|
0
|
7
|
43
|
Από την άλλη μεριά, η Boeing έκλεισε τον Φεβρουάριο με συνολικά 43 παραδόσεις αεροσκαφών, 4 περισσότερα από τον Ιανουάριο και 3 λιγότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2012.
Οι αεροπορικές εταιρείες παρέλαβαν συνολικά 34 μικρά αεροσκάφη από την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία, δυο περισσότερα από τον προηγούμενο μήνα. Η American Airlines ήταν η μόνη αεροπορική εταιρεία όπου παρέλαβε 3 737-800, ενώ η China Southern Airlines, η GOL, η Lion Air, η Southwest Airlines και η Thomson Airways, παρέλαβαν από δυο. Επιπλέον, η United Airlines ενέταξε στον στόλο της δυο αεροσκάφη τύπου 737-900.
Ενώ δύο μεγάλα αεροσκάφη περισσότερα παραδόθηκαν τον Φεβρουάριο του 2013 από ότι τον Ιανουάριο του ίδιο έτους, η Boeing σημείωσε μείωση στις επιδόσεις της, παρέχοντας τέσσερα αεροσκάφη λιγότερα από τον Φεβρουάριο του 2012.
Για δεύτερο συνεχή μήνα, η Boeing δεν κατάφερε να παραδώσει κανένα αεροσκάφος τύπου 747-800 ή 787, με αποτέλεσμα οι παραδόσεις μεγάλων αεροσκαφών για τον Φεβρουάριο να ηγηθούν από τα 777-300. Η Aeroflot έλαβε δυο τέτοια αεροσκάφη, ενώ η American Airlines, η Cathay Pacific Airways, η Emirates και η Korean Air από ένα. Η LAN ήταν η μόνη αεροπορική εταιρία όπου παρέλαβε ένα αεροσκάφος 767-300 τον Φεβρουάριο.
Παρά τις «δύσκολες» στιγμές που περνάει η Boeing λόγω της καθήλωσης των 787 Dreamliners, βλέπουμε πως η αξιοπιστία της εταιρίας δεν έχει πληγεί και πως εξακολουθεί να υπάρχει ενδιαφέρον από τις αεροπορικές εταιρείες για αγορά των αεροσκαφών της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου