Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Το 2012 το καλύτερο έτος στην ιστορία της πτητικής ασφάλειας




Το 2012 το ποσοστό ατυχημάτων για τα δυτικής κατασκευής αεροσκάφη (που μετράται στις απώλειες κύτους ανά εκατομμύριο πτήσεων των αεροσκάφών δυτικής καασκευής) ήταν 0,20, ίσο με ένα ατύχημα κάθε 5 εκατ. πτήσεις. Αυτό το ποσοστό αντιπροσωπεύει βελτίωση 46% σε σχέση με το 2011, όταν το ποσοστό των ατυχημάτων ήταν 0,37 (ή ένα ατύχημα για κάθε 2,7 εκατ. πτήσεις). Τα 240 και πλέον μέλη της ΙΑΤΑ δεν κατέγραψαν απώλειες αεροσκαφών δυτικής κατασκευής το 2012.


“Οι επιδόσεις ρεκόρ του κλάδου της ασφάλειας για το 2012 ήταν οι καλύτερες στην ιστορία της. Κάθε μέρα περίπου 100.000 πτήσεις φθάνουν με ασφάλεια στον προορισμό τους. Αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, φορείς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, κατασκευαστές και ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας συνεργάζονται για να εξασφαλίσουν ότι κάθε πτήση είναι όσο το δυνατόν ασφαλέστερη. Η αφοσίωση και η συνεργασία τους έχει κάνει τα αεροπορικά ταξίδια εξαιρετικά ασφαλή. Παρ ‘όλα αυτά, υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης. Κάθε ατύχημα είναι ένα περισσότερο και κάθε νεκρός είναι μια ανθρώπινη τραγωδία. Η πρώτη εμπορική πτήση αεροπορικής εταιρείας έλαβε χώρα την 1η Ιανουαρίου 1914. Από τότε, η αεροπορική βιομηχανία έχει καταστήσει τη συνεχή βελτίωση στην ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητα”, δήλωσε ο Tony Tyler, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ.

Η ασφάλεια σε αριθμούς:
  • Περίπου 3 δισ. άνθρωποι πέταξαν με ασφάλεια σε 37,5 εκατ. πτήσεις (29,8 εκατ. ευρώ με jet, 7,7 εκατ. με turboprop)
  • 75 ατυχήματα (όλοι οι τύποι αεροσκαφών, ανατολικής και δυτικής κατασκευής), λιγότερα από τα 92 ατυχήματα του 2011
  • 15 θανατηφόρα ατυχήματα (όλοι οι τύποι αεροσκαφών), έναντι 22 το 2011
  • 6 ατυχήματα απώλειας κύτους, που αφορούν δυτικής κατασκευής αεροσκάφη, σε σύγκριση με 11 το 2011
  • 3 θανατηφόρα ατυχήματα που αφορούν απώλεια κύτους σε δυτικής κατασκευής αεροσκάφη, λιγότερα από τα 5 του 2011
  • 414 θάνατοι σε σύγκριση με 486 το 2011
  • Ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων αυξήθηκε ελαφρά σε 0,08 ανά εκατ. επιβάτες, από 0,07 το 2011, με βάση τις λειτουργίες των αεροσκαφών δυτικής κατασκευής
  • Οι αεροπορικές εταιρείες-μέλη της ΙΑΤΑ ξεπέρασαν το μέσο όρο της βιομηχανίας για τα ατυχήματα όλων των τύπων αεροσκαφών (0,71 ατυχήματα ανά εκατ. πτήσεων, σε σύγκριση με 2,01), αντιπροσωπεύοντας 13 από τα 75 ατυχήματα.
Η ολίσθηση/εκτροπή από τον αεροδιάδρομο, κατά την προσγείωση ή της απογείωση, ήταν ο πιο κοινός τύπος ατυχημάτων το 2012 (28% του συνόλου των ατυχημάτων). Τα περισσότερα (82%) από τα ατυχήματα σε αεροδιαδρόμους μετά από μια σταθερή προσέγγιση όπου το αεροσκάφος ίπταται πάνω από το κανονικό σημείο προσγείωσης, είτε επειδή η πέδηση δεν ενεργοποιήθηκε εγκαίρως, είτε επειδή ο έλεγχος κατεύθυνσης δε διατηρήθηκε μετά την προσγείωση.

Αυτό το είδος του ατυχήματος εξακολουθεί να παρουσιάζει προκλήσεις για τον κλάδο. Παρά την αύξηση του ποσοστού των σχετικών ατυχημάτων το 2012, η τάση σε πραγματικά ατυχήματα παραμένει πτωτική (2008:28, 2009:23, 2010:20, 2011:17, 2012:21).

Η απώλεια ελέγχου κατά την πτήση (LOC-I) δεν είναι μία από τις πιο κοινές κατηγορίες ατυχημάτων (το 2008 υπήρχαν 14 LOC-I ατυχήματα που ακολουθούνται από: 2009:9, 2010:10, 2011:8, 2012:6). Ωστόσο, τα LOC-I ατυχήματα οδηγούν σε υψηλότερα επίπεδα θανάτων (43% όλων των θανατηφόρων ατυχημάτων και το 60% όλων των θανάτων το διάστημα 2008-2012).


source: http://traveldailynews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου