Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Οι τουριστικές επιχειρήσεις έχουν απολέσει το 23% των εσόδων τους


Ζημιογόνες εμφανίζονται οι τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας, οι οποίες παρά τα θετικά μηνύματα για την εισερχόμενη κίνηση των τελευταίων χρόνων έχουν απολέσει το 23% των εσόδων τους εντός της τελευταίας τετραετίας.

Σύμφωνα με στοιχεία από έρευνα της ΠΟΞ τα οποία έδωσε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γιάννης Ρέτσος, αν και στο διάστημα 2009-2012 οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 2,5%, την ίδια περίοδο οι αφίξεις εσωτερικού μειώθηκαν κατά 23%, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στη βιωσιμότητα των ξενοδοχειακών μονάδων.


 Τόνισε ακόμα ότι οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε ορεινούς προορισμούς καταγράφουν απώλειες εσόδων 50%, τη στιγμή που η μείωση για τους νησιωτικούς προορισμούς περιορίζεται σε 5%-10%. Παράλληλα τα διαθέσιμα δωμάτια μειώθηκαν κατά 12%, καθώς πολλές μονάδες ανέστειλαν τη λειτουργία τους ή πέρασαν σε εποχιακή λειτουργία. Για την εξέλιξη της εφετινής τουριστικής χρονιάς διαπιστώνεται ότι υπάρχει αισιοδοξία στις τάξεις των φορέων του κλάδου, όπως επίσης και για την επίτευξη των 20 εκατομμυρίων αφίξεων έως το 2020, με σημαντικότερο όμως στόχο, όπως είπε ο κ. Ρέτσος, την επιβίωση των επιχειρήσεων μέχρι τότε.

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου είναι το «πάγωμα» της ροής χρηματοδότησης από τις τράπεζες, το ύψος φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας, αλλά και ο συντελεστής ΦΠΑ στην εστίαση. Ο κ. Ρέτσος ανέφερε για το τελευταίο: «Ο πρωθυπουργός έχει δεσμευτεί προσωπικά ότι με την πρώτη ευκαιρία που θα υπάρξει πλεόνασμα θα εξεταστεί εκ νέου η μείωσή του». Αναφορικά με την προκήρυξη των προγραμμάτων ΕΣΠΑ ο κ. Ρέτσος σημείωσε ότι αφορά τα ξενοδοχεία ενός και δύο αστέρων, ενώ οι υπόλοιπες μονάδες θα μπορούν να ενταχθούν στον επενδυτικό νόμο.

Ωστόσο ο πρόεδρος της ΠΟΞ τόνισε ότι «μικρομεσαία επιχείρηση μπορεί να είναι και ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων», σημειώνοντας ότι θα έπρεπε να τοποθετηθεί το όριο των 100 κλινών για ένταξη στο ΕΣΠΑ. Στα αιτήματά τους οι ξενοδόχοι ζητάνε την υλοποίηση καμπάνιας προβολής και διαφήμισης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.



πηγή:express.gr






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου