Η μείωση του τζίρου της αραβικής αεροπορικής εταιρείας Emirates, όπως προκύπτει από τις μειωμένες πληρότητες στις πτήσεις της,από και προς την Ελλάδα, την έχει οδηγήσει στην απόφαση να διακόψει τα δρομολόγιά της, ύστερα από την πολυετή παρουσία της στη χώρα μας. Δεν είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία όμως που αποφασίζει κάτι τέτοιο. Η Thai Airways, η Continental Airlines, η Delta και η Singapore Airlines είναι μερικές από αυτές που προηγήθησαν.
Όμως πέρα από τη μείωση της πληρότητας της εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται 16 χρόνια στη χώρα μας, κρύβονται και άλλα αίτια. Ο ανταγωνισμός της με άλλες αεροπορικές εταιρείες, οδήγησε την Emirates να μειώσει τις τιμές των εισιτηρίων κάτω του κόστους. Ήδη από πέρσι μείωσε τα δρομολόγιά της από δυο σε ένα ημερησίως, χωρίς όμως να μπορέσει να ανακάμψει. Η δυσφήμηση της Ελλάδας παγκοσμίως λόγω της οικονομικής κρίσης, έχει κάνει τους πανταχού επενδυτές να βλέπουν απαξιωτικά οποιαδήποτε επένδυση στη χώρα, ενώ αυτοί που είχαν ήδη επενδύσει έχουν ζημιές.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών Ελλάδος (ΣΑΑΕΕ), Ντίνος Φραντζεσκάκης, επισημαίνει ότι η Emirates δεν θα είναι η τελευταία αεροπορική εταιρεία που θα διακόψει τις πτήσεις της, εάν δεν μειωθούν τα τέλη του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και εάν δεν μειωθεί το κόστος του σπατόσημου. Όπως ο ίδιος δήλωσε στον Χάρη Ντιγριντάκη, στην εφημερίδα Επενδυτής, «σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι αναγκαία η αναπροσαρμογή- επιμήκυνση της σύμβασης της ελληνικής κυβέρνησης με την Hochtief, ούτως ώστε να πέσουν τα τιμολόγια του αεροδρομίου των Σπάτων.» Προτείνει επίσης, πέρα από τη λήψη μέτρων με σκοπό τη μείωση του κόστους των πτήσεων προς την Ελλάδα, τη δημιουργία αεροδρομίων ανά την χώρα, για την εκπόνηση πολιτικής αερομεταφορών που θα δώσει ώθηση στον κλάδο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα με σκοπό την ανάκτηση ενδιαφέροντος των ξένων αεροπορικών εταιρειών στη χώρα μας, το αποτέλεσμα μόνο ζημιογόνο θα είναι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου