Η γαλλική αλυσίδα ανέθεσε κατ' αποκλειστικότητα το franchisee του ονόματος "Carrefour" σε Ελλάδα και Βαλκάνια στην οικογένεια Μαρινόπουλου.
Ύστερα από σχεδόν 20 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά ο
γαλλικός κολοσσός στο λιανεμπόριο τροφίμων με μια μακροσκελή ανακοίνωσή
του πριν από λίγο αποφάσισε να αποχωρήσει από τη χώρα μας,
μεταβιβάζοντας ολόκληρο το ποσοστό που κατέχει στην κοινοπραξία που είχε
συστήσει στην Ελλάδα στην οικογένεια Μαρινόπουλου. Παράλληλα, αποφάσισε
να αναθέσει κατ' αποκλειστικότητα το franchisee και τα δικαιώματα
χρήσης του ονόματος Carrefour για την Ελλάδα, την Κύπρο, Βουλγαρία,
Αλβανία και τις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες στην οικογένεια Μαρινόπουλου,
η οποία ήταν και ο βασικός συνεργάτης της. Να σημειωθεί ακόμη ότι το
ύψος του τιμήματος για την μεταβίβαση του ποσοστού δεν έγινε γνωστό.
Υπενθυμίζεται πως οι φήμες περί αποχώρησης της Carrefour από την
ελληνική αγορά έδιναν και έπαιρναν από πέρυσι το Καλοκαίρι λόγω των
προβλημάτων στην αποπληρωμή προμηθευτών της αλλά και της επιδείνωσης των
οικονομικών της αποτελεσμάτων παρά τις γενναίες» προσφορές και τις
εκπτώσεις
Τα σενάρια «φούντωσαν», ύστερα από την απόφαση του μητρικού ομίλου να
«παγώσει» μεγάλο μέρος των επενδύσεων στην Ελλάδα αλλά και των
αλλεπάλληλων αλλαγών στην κορυφή της διοικητικής της πυραμίδας επί
ελληνικού εδάφους, κινήσεις που ελήφθησαν ως προπομπός φυγής από τη
χώρα. «Τροφή» έδωσαν και τα προβλήματα που ταλανίζουν το γαλλικό όμιλο
σε διεθνές επίπεδο. Φαίνεται όμως πως οι αρνητικές προοπτικές της
ελληνικής οικονομίας για τα επόμενα χρόνια αλλά και οι συσσώρευση ζημιών
(το 2010 οι ζημιές ξεπέρασαν τα 84 εκατ. ευρώ), ήταν οι δυο παράγοντες
που λειτούργησαν καταλυτικά στην απόφασή της να αποχωρήσει -ως αυτόνομη
παρουσία- από την Ελλάδα αλλά και την ευρύτερη περιοχή.
Επενδύσεις
Ο πρόεδρος του ομίλου Μαρινόπουλου δήλωσε πως η παραπάνω συμφωνία (το
οικονομικό ύψος της οποίας δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί) δίνει στην
Carrefour Μαρινόπουλος τα απαραίτητα μέσα και την ευελιξία να
ανασυντάξει το επιχειρηματικό της μοντέλο, να συνεχίσει να προσφέρει
υπηρεσίες στους καταναλωτές και να διατηρήσει την ηγετική της παρουσία
στην Ελλάδα. Τόνισε ακόμη ότι επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ελληνική
και κυπριακή αγορά αλλά και προς τους 13.000 υπαλλήλους και στους
πολλούς περισσότερους προμηθευτές της, οι οποίοι βοήθησαν ώστε να
καταστεί η Carrefour Μαρινόπουλος, η No1 αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην
Ελλάδα. Μάλιστα, πηγές από την οικογένεια Μαρινόπουλου αναφέρουν πως το
τελευταίο διάστημα η εταιρεία επένδυσε περισσότερα από 350 εκατ. ευρώ
τόσο για την επέκταση του δικτύου της όσο και στις έντονες προωθητικές
ενέργειες και τιμές, και υπογραμμίζουν πως θα συνεχίσουν τις προσπάθειες
τους προς αυτή την κατεύθυνση.
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας εκτιμάται πως θα πραγματοποιηθεί μέσα στις
επόμενες εβδομάδες και αφού λάβει όλες τις αναγκαίες εγκρίσεις από τις
αρμόδιες αρχές, συμπεριλαμβανομένης και της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
πηγή: Ημερησία
πηγή: Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου