Είναι λυπηρό ότι οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών δεν έχουν
αντιληφθεί την σημασία πού έχει o τουρισμός και η ελληνική εμπορική
ναυτιλία για την Ελλάδα και την οικονομία της παρά το γεγονός ότι και οι
δύο αποτελούν τη βαριά βιομηχανία της χώρας, σημειώνει το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.
“Πιο συγκεκριμένα, ο τουρισμός μας στερείται στρατηγικής ώστε να καταστεί ποιοτικός υποστηριζόμενος από τις αναγκαίες υποδομές, εμπλουτιζόμενος με νέα προϊόντα πού θα του διευρύνουν την περίοδο τουριστικής αξιοποίησης και συνδεόμενος με τον πολιτισμό και το πολιτιστικό μας προϊόν. Σε μια εποχή πού ο τουρισμός μας πλήττεται βάναυσα από την απαξίωση της χώρας στο εξωτερικό και από την εικόνα ανασφάλειας πού εκπέμπει, είναι ανάγκη το κράτος να προσφύγει στην πλούσια εμπειρία των επίσημων φορέων του κλάδου και να υιοθετήσει άμεσα τις προτάσεις τους πού εκφράζουν τον ρόλο και την λειτουργία του τουρισμού στο νέα αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας.
Σε σχέση με τη ναυτιλία η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη. Πιο συγκεκριμένα, η ναυτιλία έχει καταντήσει ο φτωχός συγγενής της ελληνικής οικονομίας, με ένα κράτος πού είτε αδυνατεί είτε δε θέλει να αντιληφθεί τόσο τον ρόλο όσο και τις ανάγκες της. Στερείται ενός ανεξάρτητου Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που θα μπορούσε να χαράξει μία εθνική στρατηγική για την ελληνική ναυτιλία και να αντιμετωπίσει τα φλέγοντα όσο κι επείγοντα θέματα πού την απασχολούν. Είναι πραγματικά ντροπή να μην μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις πασιφανείς δυνατότητες πού παρέχει στην χώρα η παράλια δομή της και αντί γι’αυτό να αφήνουμε την ακτοπλοΐα και τον θαλάσσιο τουρισμό να αργοπεθαίνουν και κάνουμε σταθερά όλα τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα υπέρ άλλων γειτονικών χωρών. Καλείται η κυβέρνηση να άρει αμέσως το καμποτάζ χωρίς ανούσιους όρους και προϋποθέσεις, να δημιουργήσει τις απαιτούμενες υποδομές πού θα στηρίξουν την κρουαζιέρα, την ακτοπλοΐα και τον θαλάσσιο τουρισμό γενικότερα, να εκσυγχρονίσει την ναυτική εκπαίδευση και, τέλος, να καταστήσει ανταγωνιστικό το ελληνικό νηολόγιο εφαρμόζοντας τον κανόνα υπολογισμού κόστους και οφέλους και χωρίς να αυτοπαγιδεύεται στον παραλογισμό του πολιτικού κόστους”.
Και η ανακοίνωση του επιμελητηρίου καταλήγει: “Εάν η κυβέρνηση εννοεί την ανάπτυξη στην αυτονόητη διάστασή της, θα πρέπει να δράσει άμεσα κι αποφασιστικά αποκαθιστώντας τους τομείς της ναυτιλίας και του τουρισμού στο επίπεδο προτεραιότητας και σημασίας πού τους αναλογούν. Θα πρέπει τελικά να κατανοήσει ότι αντί της μονοδιάστατης οριζόντιας πολιτικής των αυξημένων φόρων/εισφορών και των μειώσεων συντάξεων και μισθών επί δικαίων και αδίκων, οφείλει να εφαρμόσει επιτέλους και μία αναπτυξιακή πολιτική με όλα εκείνα τα μέτρα, τα οποία θα φέρουν ισοδύναμα, αν όχι σαφώς καλύτερα, αποτελέσματα από αυτά που ήδη εφαρμόζονται”.
πηγή:TravelDailyNews
“Πιο συγκεκριμένα, ο τουρισμός μας στερείται στρατηγικής ώστε να καταστεί ποιοτικός υποστηριζόμενος από τις αναγκαίες υποδομές, εμπλουτιζόμενος με νέα προϊόντα πού θα του διευρύνουν την περίοδο τουριστικής αξιοποίησης και συνδεόμενος με τον πολιτισμό και το πολιτιστικό μας προϊόν. Σε μια εποχή πού ο τουρισμός μας πλήττεται βάναυσα από την απαξίωση της χώρας στο εξωτερικό και από την εικόνα ανασφάλειας πού εκπέμπει, είναι ανάγκη το κράτος να προσφύγει στην πλούσια εμπειρία των επίσημων φορέων του κλάδου και να υιοθετήσει άμεσα τις προτάσεις τους πού εκφράζουν τον ρόλο και την λειτουργία του τουρισμού στο νέα αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας.
Σε σχέση με τη ναυτιλία η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη. Πιο συγκεκριμένα, η ναυτιλία έχει καταντήσει ο φτωχός συγγενής της ελληνικής οικονομίας, με ένα κράτος πού είτε αδυνατεί είτε δε θέλει να αντιληφθεί τόσο τον ρόλο όσο και τις ανάγκες της. Στερείται ενός ανεξάρτητου Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που θα μπορούσε να χαράξει μία εθνική στρατηγική για την ελληνική ναυτιλία και να αντιμετωπίσει τα φλέγοντα όσο κι επείγοντα θέματα πού την απασχολούν. Είναι πραγματικά ντροπή να μην μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις πασιφανείς δυνατότητες πού παρέχει στην χώρα η παράλια δομή της και αντί γι’αυτό να αφήνουμε την ακτοπλοΐα και τον θαλάσσιο τουρισμό να αργοπεθαίνουν και κάνουμε σταθερά όλα τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα υπέρ άλλων γειτονικών χωρών. Καλείται η κυβέρνηση να άρει αμέσως το καμποτάζ χωρίς ανούσιους όρους και προϋποθέσεις, να δημιουργήσει τις απαιτούμενες υποδομές πού θα στηρίξουν την κρουαζιέρα, την ακτοπλοΐα και τον θαλάσσιο τουρισμό γενικότερα, να εκσυγχρονίσει την ναυτική εκπαίδευση και, τέλος, να καταστήσει ανταγωνιστικό το ελληνικό νηολόγιο εφαρμόζοντας τον κανόνα υπολογισμού κόστους και οφέλους και χωρίς να αυτοπαγιδεύεται στον παραλογισμό του πολιτικού κόστους”.
Και η ανακοίνωση του επιμελητηρίου καταλήγει: “Εάν η κυβέρνηση εννοεί την ανάπτυξη στην αυτονόητη διάστασή της, θα πρέπει να δράσει άμεσα κι αποφασιστικά αποκαθιστώντας τους τομείς της ναυτιλίας και του τουρισμού στο επίπεδο προτεραιότητας και σημασίας πού τους αναλογούν. Θα πρέπει τελικά να κατανοήσει ότι αντί της μονοδιάστατης οριζόντιας πολιτικής των αυξημένων φόρων/εισφορών και των μειώσεων συντάξεων και μισθών επί δικαίων και αδίκων, οφείλει να εφαρμόσει επιτέλους και μία αναπτυξιακή πολιτική με όλα εκείνα τα μέτρα, τα οποία θα φέρουν ισοδύναμα, αν όχι σαφώς καλύτερα, αποτελέσματα από αυτά που ήδη εφαρμόζονται”.
πηγή:TravelDailyNews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου