Την απραξία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο θέμα των δικαιωμάτων των επιβατών αποδοκίμασε σε παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, κ. Σπύρος Δανέλλης, με αφορμή την πρόσφατη πτώχευση δύο ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών και τον αποκλεισμό χιλιάδων επιβατών ανά τον κόσμο.
“Επώδυνες υπενθυμίσεις” του κενού που υπάρχει στο πλαίσιο προστασίας των επιβατών χαρακτηρίζει ο Έλληνας ευρωβουλευτής τις πτωχεύσεις της ισπανικής εταιρείας Spanair και της ουγγρικής Malev, που άφησαν 22.000 και 7.200 επιβάτες αποκλεισμένους, αντίστοιχα. Οι δύο πτωχεύσεις ανακοινώθηκαν μερικές βδομάδες, αφότου ομάδα βουλευτών συμπεριλαμβανομένου του προέδρου της αρμόδιας επιτροπής, Brian Simpson, μετά από πρωτοβουλία του κ. Δανέλλη, κατέθεσε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον περασμένο Δεκέμβριο.
Όπως αποκαλύπτει ο ευρωβουλευτής, στην απάντησή της “για ακόμη μια φορά η Κομισιόν δείχνει διστακτική ως προς το αν θα πρέπει ή όχι να νομοθετήσει ένα καθεστώς επαρκούς εξασφάλισης προστασίας όλων των επιβατών, ή να εφαρμόσει ένα σχέδιο σε εθελοντική βάση”, καταλήγοντας πως χρειάζεται μία μόνιμη νομοθετική λύση το συντομότερο δυνατόν.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης:
“Σε διάστημα δύο εβδομάδων, παρακολουθήσαμε τη πτώχευση δύο αεροπορικών εταιριών της Ένωσης. Η πτώχευση της Spanair οδήγησε στον αποκλεισμό 22.000 επιβατών ανά την υφήλιο, ενώ αντίστοιχα η πτώχευση της Malev απέκλεισε 7.200 επιβάτες. Παρά το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το 2009 προς την Επιτροπή για εκπόνηση νομοθετικής πρότασης για την προστασία των επιβατών σε περίπτωση αφερεγγυότητας αεροπορικής εταιρείας η Επιτροπή δεν έχει πράξει τίποτε.
Οι νέες αυτές περιπτώσεις πτώχευσης αεροπορικών εταιρειών είναι επώδυνες υπενθυμίσεις ενός κενού στο πλαίσιο προστασίας των επιβατών. Σε απάντηση που λάβαμε από την Ευρωπαϊκή Eπιτροπή σε σχετική ερώτηση που υποβάλλαμε με τους συναδέλφους της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού τον περασμένο Δεκέμβριο, για ακόμη μια φορά η Κομισιόν δείχνει διστακτική ως προς το αν θα πρέπει ή όχι να νομοθετήσει ένα καθεστώς επαρκούς εξασφάλισης προστασίας όλων των επιβατών, ή να εφαρμόσει ένα σχέδιο σε εθελοντική βάση.
Τα ‘εισιτήρια διάσωσης’ που προσφέρονται στους επιβάτες από τρίτες εταιρείες ναι μεν βοηθούν στον επαναπατρισμό τους, αλλά οι αυτο-ρυθμιστικές λύσεις δεν επαρκούν όταν ακινητοποιείται ο στόλος μιας ευμεγέθους εταιρείας. Χρειαζόμαστε όμως μία μόνιμη νομοθετική λύση σε αυτό το πρόβλημα το συντομότερο δυνατόν”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου