Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Το φαινόμενο της Ryanair



Ως μια πραγματικά πανευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία, η Ryanair, δεν εκτελεί απλά πτήσεις από 27 χώρες της Ευρώπης (και το Μαρόκο), αλλά διατηρεί επίσης βάσεις, αεροσκαφών και πληρώματος, σε 12 από αυτές. Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία αποτελεί έναν τεράστιο δικαιούχο της αεροπορικής αγοράς της ΕΕ, γεγονός που σημαίνει ότι δεν την αγγίζουν ιδιαίτερα τα ιρλανδικά οικονομικά προβλήματα.

Αυτή την περίοδο η εταιρεία περιμένει την ετυμηγορία της ΕΕ σχετικά με την τελευταία προσπάθειά της να εξαγοράσει την Aer Lingus.

Η εξαγορά της Aer Lingus, θα δώσει στην Ryanair τον έλεγχο του 80% της ιρλανδικής αεροπορικής αγοράς, αν και καταβάλλονται προσπάθειες από την ΕΕ για να ενθαρρυνθούν και να υποστηριχθούν και άλλες αεροπορικές εταιρείες, με σκοπό τη μείωση της κυριαρχίας της Ryanair.

Οι διαδρομές της Aer Lingus συμπίπτουν με αυτές της Ryanair, οπότε σε περίπτωση εξαγοράς της πρώτης από τη δεύτερη, θα μειωθεί η κυριαρχία της Ryanair στο Δουβλίνο σε ποσοστό 65%.
Η Ryanair, είναι ήδη η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, από πλευράς χωρητικότητας θέσεων.

Με βάση τα στοιχεία χωρητικότητας θέσεων, για τον Αύγουστο του 2012, η Ryanair κατέχει τα πρωτεία από οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία, στις χώρες Ουγγαρία, Λιθουανία, Ισπανία και Σλοβακία. Από τις χώρες αυτές μόνο η Ισπανία έχει έναν εθνικό αερομεταφορέα που συνεχίζει να πραγματοποιεί πτήσεις. Στη Σλοβακία, η Ryanair αντιπροσωπεύει τα δύο τρίτα του συνόλου των προγραμματισμένων θέσεων, καθώς εκμεταλλεύτηκε την κατάρρευση της SkyEurope, το καλοκαίρι του 2009.

Ωστόσο, η Ryanair δεν διατηρεί αεροπορική βάση στην Μπρατισλάβα (πρωτεύουσα της Σλοβακίας), απλά εξυπηρετεί το αεροδρόμιο αυτό, από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές της βάσεις.
Η κατάρρευση ακόμα μίας ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας, της Malév, έδωσε επιπλέον μια ευκαιρία στη Ryanair να γίνει βασικός «παίκτης» στην ουγγρική αεροπορική αγορά. Παρά το γεγονός ότι η Wizz Air είναι ουγγρική εταιρεία, η Ryanair έχει καταφέρει να την ξεπεράσει σε χωρητικότητα θέσεων σε μόλις λίγους μήνες από τη δημιουργία της βάσης της στη Βουδαπέστη. Η Λιθουανία, άλλη μια χώρα χωρίς εθνικό αερομεταφορέα, αποτελεί ακόμα μια αγορά, όπου η Ryanair είναι η νούμερο ένα αεροπορική εταιρεία, χάρη στη δημιουργία βάσης στην πόλη Κάουνας.

Τα δρομολόγια της Wizz Air στη Λιθουανία είναι περίπου τα μισά από αυτά της Ryanair.
Αν και η βάση που διατηρεί η Ryanair στο αεροδρόμιο Stansted του Λονδίνου, παραμένει η μεγαλύτερη της εταιρείας, το μερίδιο της εταιρείας στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου είναι σχετικά μέτριο (13%), εξαιτίας του ανταγωνισμού με την British Airways και την EasyJet. Ωστόσο, η Ryanair είναι τώρα η πρώτη αεροπορική εταιρεία στην Ισπανία, η οποία αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ταξιδιωτική αγορά της Ευρώπης, μετά το Ηνωμένο Βασίλειο, με μερίδιο στην αγορά της τάξεως του 20%, ξεπερνώντας το 16% της Iberia.

Όμως, φαίνεται ότι και άλλες χώρες θα «γευτούν» στο μέλλον την κυριαρχία της Ryanair. Στην Πολωνία, το άνοιγμα των νέων αεροδρομίων στο Modlin και στο Lublin φαίνεται να προσελκύει τη Ryanair, παρά το γεγονός ότι η Wizz Air διαθέτει ήδη μια σημαντική παρουσία στην Πολωνία, διατηρώντας αρκετές βάσεις. Η επόμενη μεγάλη κατάκτηση πιθανώς να είναι η Ιταλία, η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Ryanair, λόγω της συρρίκνωσης της Alitalia.

πηγή: airnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου