Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

Τα συνδικάτα αναμένεται να στηρίξουν την πρόταση της US Airways για συγχώνευση με την American Airlines

 



Τα συνδικάτα είναι διατεθειμένα να στηρίξουν την πιθανή συγχώνευση της American Airlines (AMR) με την US Airways, προκειμένου να διασφαλιστούν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας, ενώ το αρχικό σχέδιο της μητρικής AMR ήταν να παραδοθεί χωρίς μισθολογικά βάρη. Τα συνδικάτα, τα οποία εκπροσωπούν τους Αμερικανούς πιλότους, τους αεροσυνοδούς και το προσωπικό επίγειας εξυπηρέτησης, είναι υπέρ της συγχώνευσης, καθώς θα διασφαλιστούν 6.200 θέσεις εργασίας από τις 14.200, που αναμενόταν να περικοπούν αρχικά. Αυτή η τοποθέτηση των συνδικάτων είναι ασυνήθιστη και ιδιαίτερα δραματική και έρχεται μετά το αίτημα της εταιρείας να μην υπογράψει συμβάσεις εργασίας και να θέσει νέους όρους στις συμβάσεις εργασίας.


«Από την πλευρά των συνδικάτων, αυτό συνιστά καταδίκη του σχεδίου εξυγίανσης. Στην πραγματικότητα είναι μια συμφωνία με τον διάβολο και δεν ξέρουν τι περισσότερο ο διάβολος κάνει», δήλωσε ο Robert Mann πρώην διευθυντικό στέλεχος της AMR και πρόσθεσε ότι η πρόθεση των συνδικάτων δεν συνιστά ότι η AMR θα προχωρήσει στην συγχώνευση. «Η εταιρεία δεν έχει παρουσιάσει το εναλλακτικό σχέδιο ενώπιον του δικαστηρίου», διευκρίνισε.

Από την πλευρά του εκτελεστικός πρόεδρος της US Airways Doug Parker προειδοποίησε το προσωπικό της εταιρείας ότι η συμφωνία με τα συνδικάτα δεν σχετίζεται με τις εργασίες της συγχώνευσης και εξήγησε ότι για να προχωρήσουν θα πρέπει η AMR να έχει την στήριξη των πιστωτών και των στελεχών της. «Παρ’ όλα αυτά αυτή η συζήτηση αποτελεί ένα σημαντικό βήμα και είμαστε αισιόδοξοι ότι όλοι μαζί μπορούμε να δουλέψουμε αποτελεσματικά», υπογράμμισε ο Doug Parker.

Ο εκπρόσωπος της AMR Bruce Hicks δεν αναφέρθηκε καθόλου στην συζήτηση για την συγχώνευση και επέμεινε ότι η απόφαση του δικαστηρίου για την υπαγωγή της αεροπορικής εταιρείας στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα προβλέπει ότι πρέπει μέχρι την 28η Σεπτεμβρίου να κατατεθεί πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και πρόσθεσε ότι: «Οι διάφορες διατυπώσεις δεν διαφοροποιούν με κανέναν τρόπο την δέσμευση της εταιρείας να συνεχίσει τις δραστηριότητές της». Βέβαια, ο Doug Parker υποστηρίζει ότι η συμφωνία με την AMR θα μπορούσε να δημιουργήσει μια νέα αεροπορική εταιρεία, που θα μπορεί να απαντά στον ανταγωνισμό με περισσότερη αποτελεσματικότητα και περισσότερη κερδοφορία.
Αν και η AMR προσπαθεί για μήνες να αποφύγει την σπέκουλα, η US Airways έχει προσλάβει συμβούλους για να διερευνήσουν τις προοπτικές συγχώνευσης, αλλά δεν έχει διαμορφωθεί κάτι συγκεκριμένο μέχρι στιγμής.

Από την πλευρά των συνδικάτων, ο πρόεδρος της Ένωσης Πιλότων David Bates υποστηρίζει ότι η συγχώνευση και η ίδρυση νέας εταιρείας θα αλλάξει τα δεδομένα και αυτή μπορεί να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική απέναντι στην United Airlines και την Delta Air Lines. Πρόσθεσε δε ότι οι παραγγελίες των αεροσκαφών μεσαίου μεγέθους μπορούν να προχωρήσουν και το σύστημα της US Airways μπορεί να ευθυγραμμιστεί με τα δρομολόγια της American Airlines ή ακόμη και να τα επεκτείνει.

Σε αυτό το πλαίσιο τα τρία συνδικάτα έδωσαν την αμέριστη υποστήριξή τους στην πιθανή συγχώνευση. Σημειωτέον ότι τα τρία συνδικάτα δια των αντιπροσώπων τους συγκροτούν την εννεαμελή επιτροπή των επισφαλών πιστωτών και τυπικά η εταιρεία δεν μπορεί να βγει από το καθεστώς χρεωκοπίας χωρίς την συγκατάθεσή τους, όπως και των πιστωτών και των επενδυτών, που θέλουν να σιγουρέψουν την αποπληρωμή τους χρέους.

Η διοίκηση της AMR έχει δηλώσει ότι θα εξετάσει την συγχώνευση μόνο όταν απαλλαγεί από το καθεστώς χρεωκοπίας και θα μπορεί να λειτουργήσει ως ανεξάρτητη αεροπορική εταιρεία. Βέβαια, οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η διοίκηση της AMR θέλει να διαπραγματευτεί την συγχώνευση με τους δικούς της όρους και να στοχεύσει σε εταιρείες όπως είναι η JetBlue Airways, η Alaska Air ακόμη και η US Airways.

Παρ’ όλα αυτά οι πιστωτές της AMR κρίνουν ότι το σχέδιο της διοίκησης της εταιρείας δεν είναι βιώσιμο και η σωστή κίνηση θα ήταν να μπει στο τραπέζι άμεσα η συζήτηση για συγχώνευση με την US Airways ή με κάποια άλλη αεροπορική εταιρεία. Ήδη τον Μάρτιο, η US Airways παρουσίασε στην εννεαμελή επιτροπή των επισφαλών πιστωτών ότι μια πιθανή συγχώνευση θα αποδώσει και στις δυο αεροπορικές 1,5 δισ. δολαρίων σε επίπεδο κύκλου εργασιών.

Βέβαια πέρα από την εννεαμελή επιτροπή στους πιστωτές βρίσκονται το Pension Benefit Guaranty Corporation (ασφαλιστική- συνταξιοδοτική εταιρεία ), κρατική αντιπροσωπεία που ασχολείται με το συνταξιοδοτικό σύστημα, αλλά και η Boeing, η Hewlett-Packard και τα τραπεζικά ιδρύματα Wilmington Trust, η Bank of New York Mellon και η Manufacturers & Traders Trust.

Μέσα σε όλο αυτό, η Delta Air Lines εξετάζει να καταθέσει προσφορά για την AMR, αλλά χωρίς σχέδιο συγχώνευσης, όπως εξετάζει η US Airways.

Πηγή: Reuters – http://www.traveltimes.gr-Επιμέλεια: Ηλέκτρα Βισκαδουράκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου