Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Λειτουργικές απώλειες για τη Lufthansa


Η αύξηση αποδίδεται κυρίως στα μεγαλύτερα έσοδα διακίνησης, που αντίστοιχα προήλθαν από μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων και αύξηση τιμών στον τομέα των επιβατικών αερομεταφορών. Ωστόσο, οι αυξημένες δαπάνες καυσίμων, ο αεροπορικός φόρος που επιβλήθηκε στη Γερμανία και την Αυστρία και οι δαπάνες αντιστάθμισης εκπομπών ρύπων που επιβλήθηκαν στη Γερμανία από το 2012, είχαν αντίθετη επίπτωση στο λειτουργικό αποτέλεσμα του Ομίλου.


Στα τέλη του πρώτου τριμήνου, το ποσό αυτό ήταν -381 εκ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 212 εκ. ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Συνολικά, το καθαρό αποτέλεσμα για την περίοδο ήταν -397 εκ. ευρώ.

Η αύξηση ύψους 110 εκ. ευρώ αποδίδεται κυρίως στις αρνητικές μεταβολές που καταγράφτηκαντο πρώτο τρίμηνο της περσινής χρονιάς. Η ταμειακή ροή από λειτουργικές δράσεις ανήλθε σε 833 εκ. ευρώ και κατέστησε δυνατή τη δημιουργία ελεύθερης ταμειακής ροής ύψους 540 εκ. ευρώ.

Ο Christoph Franz, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Lufthansa AG, δήλωσε, «Μεγαλύτεροι φόροι, τέλη και χρεώσεις έθεσαν σε φοβερή δοκιμασία τα τριμηνιαία αποτελέσματα, που παρά το ρεκόρ εσόδων ήταν πολύ μειωμένα σε σύγκριση με την περσινή χρονιά.

Δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι οι πολιτικοί να αναγνωρίσουν τη ζημιά που προκαλούν οι μονομερείς φόροι και χρεώσεις στην αεροπορική βιομηχανία και στη φήμη της Ευρώπης ως επιχειρηματικό κέντρο. Το πρόγραμμά μας, SCORE, είναι η δική μας απάντηση σε όλες αυτές τις επιπλέον επιβαρύνσεις. Θα διασφαλίσει τη θέση της Lufthansa ως νούμερο ένα αεροπορική εταιρία στην Ευρώπη και θα μας διευκολύνει μακροπρόθεσμα στο να διατηρήσουμε τη θέση μας στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.»

Το SCORE διασφαλίζει το μέλλον της Lufthansa
Το πρόγραμμα SCORE που εγκαινιάστηκε στις αρχές του 2012 έχει ως στόχο τη βελτίωση του λειτουργικού αποτελέσματος του Ομίλου κατά τουλάχιστον 1,5 δις ευρώ συγκριτικά με το 2011 μέχρι τα τέλη του 2014. Τα μέτρα περιλαμβάνουν μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ Lufthansa και Germanwings, οι οποίες, έχοντας συνδυάσει προγράμματα τακτικών επιβατών και κρατήσεις, πλέον θα εφαρμόζουν κοινό προγραμματισμό δυναμικότητας για αποκεντρωμένη κίνηση από το Ντίσελντορφ, το Βερολίνο, το Αμβούργο, τη Στουτγκάρδη και την Κολονία. Επίσης, από το Μάρτιο 2012, έχει υπογραφεί μια νέα σύμβαση κοινού κωδικού μεταξύ Austrian Airlines και Germanwings.

Παράλληλα, μέσω συλλογικών προμηθειών σε επίπεδο Ομίλου, η Lufthansa προτίθεται να κάνει βιώσιμη εξοικονόμηση 200 εκ. ευρώ μόνο για το 2012. Επιπλέον, αναμένονται κέρδη που θα αγγίξουν διψήφιο νούμερο εκατομμυρίων ευρώ από την βελτιστοποίηση της εγχώριας διακίνησης εντός του ομίλου. Παράλληλα, πρόκειται να μειωθούν κατά 25% οι δαπάνες σε διοικητικούς τομείς.

Ο Όμιλος σκοπεύει να υλοποιήσει συνολικά 1/3 του συνολικού όγκου του SCORE μειώνοντας τις δαπάνες προσωπικού. Αυτό πρόκειται να επιτευχθεί με τη συγχώνευση διπλών υπηρεσιών και την εξάλειψη δραστηριοτήτων που δεν προσφέρουν επιπλέον αξία στον πελάτη, καθώς και με την ανάθεση δραστηριοτήτων σε μονάδες Shared Services. Αυτά τα μέτρα αναμένεται τα ερχόμενα χρόνια να οδηγήσουν στην απώλεια 3.500 θέσεων πλήρους απασχόλησης σε διοικητικούς τομείς ανά την υφήλιο.

Ο Christoph Franz τόνισε, «Μπορούμε μόνο μακροπρόθεσμα να διασφαλίσουμε θέσεις και να δημιουργήσουμε νέα ανοίγματα, αν αναδιοργανώσουμε τους διοικητικούς τομείς και αποδεχτούμε απώλειες θέσεων τώρα». Ο στόχος ήταν να επιτευχθούν μειώσεις κατά προτίμηση με κοινωνικά μέτρα» πρόσθεσε.

Η Lufthansa Passenger Airlines συμβάλει στο SCORE με περισσότερα από €900 εκ. Σχετικά με τo Passenger Airline Group ο Franz τονίζει ότι, «Η ανάπτυξη στον τομέα επιβατικής διακίνησης ήταν και είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της θέσης του Lufthansa Group στην αγορά. Το επόμενο λογικό και προβλέψιμο βήμα είναι να μειωθεί η πολυπλοκότητα του Ομίλου που αυτή η ανάπτυξη έχει επιφέρει».

Ως η μεγαλύτερη εταιρία του Ομίλου, η Lufthansa Passenger Airlines θα συμβάλλει με περισσότερο από 900 εκ. ευρώ στο πρόγραμμα βελτιστοποίησης εσόδων, εκ των οποίων τα 600 εκ. ευρώ θα προέλθουν από μειώσεις δαπανών και 300 εκ. ευρώ από αύξηση εσόδων. Αυτό θα επιτευχθεί μερικώς με την ακύρωση ζημιογόνων διαδρομών και τον περιορισμό της αύξησης δυναμικότητας πτήσεων, που είχε οριστεί στο 0 για το 2012 και ένα μέγιστο ποσοστό 4% για τα έτη 2013 και 2014 αντίστοιχα. Αυτό σημαίνει ότι ο στόλος της εταιρίας δεν θα επεκταθεί μέχρι το 2014 και νέα αεροσκάφη θα αντικαταστήσουν παλαιότερα. Μέχρι το 2020, μόνο τέσσερις διαφορετικές οικογένειες αεροσκαφών θα λειτουργούν σε ευρωπαϊκά δρομολόγια στη Lufthansa Passenger Airlines. «Θα κάνουμε αλλαγές εκεί που δεν θα επηρεαστούν οι πελάτες ή εκεί όπου θα υπάρχει μια πραγματική βελτίωση» δήλωσε ο Franz. Η εταιρία αύξησε το μερίδιο εσόδων First και Business Class σε διηπειρωτικά δρομολόγια, από 53.6% την ίδια περίοδο πέρσι σε 54.9% το πρώτο τρίμηνο του 2012.

Η Lufthansa σκοπεύει να παραμείνει η ευρωπαϊκή εταιρία με τις περισσότερες, μέχρι στιγμής, θέσεις στην First Class. Σύμφωνα με τον Franz, ποτέ πριν στην ιστορία της εταιρίας, δεν είχε επενδύσει η Lufthansa τόσα πολλά χρήματα στο προϊόν της. Όπως τόνισε, όλα τα αεροσκάφη της Lufthansa διαθέτουν σήμερα νέα καθίσματα σε υπερατλαντικές διαδρομές, η First, η Business και η Economy Class είναι καινούριες, υπάρχουν περισσότερα Lufthansa Lounges από ποτέ και το νέο αεροδρόμιο στο Βερολίνο, όπως και οι νέοι τερματικοί σταθμοί σε Φρανκφούρτη και Μόναχο θα φέρουν πλεονεκτήματα στους επιβάτες της Lufthansa.

Για το πρώτο τρίμηνο του 2012, η Lufthansa Passenger Airlines, συμπεριλαμβανομένης της Germanwings, ανακοίνωσε λειτουργικές απώλειες ύψους €384 εκ. Για το διάστημα αυτό, το Passenger Airlines Group κατέγραψε συνολικά απώλειες €445 εκ. Στα αποτελέσματα αυτά η SWISS συνέβαλλε με λειτουργικές απώλειες ύψους €6 εκ και η Austrian Airlines διατήρησε λειτουργικές απώλειες ύψους €67 εκ. Η εταιρία υιοθέτησε ένα εργασιακό πρόγραμμα που οδήγησε σε εξοικονόμηση τουλάχιστον €220 εκ., που περιελάμβανε μειώσεις σε δαπάνες προσωπικού.

Σε αυτό το πλαίσιο, αποφάσισε πριν λίγες ημέρες να μεταφέρει, αρχής γενομένης από την 1η Ιουλίου 2012, τις επιχειρήσεις από την Austrian Airlines στην Tyrolean Airways, καθώς η διαπραγματεύσιμη λύση αναδιάρθρωσης των πτήσεων δεν ήταν επιτυχής.

Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου 2012, η Lufthansa Cargo είχε λειτουργικά κέρδη ύψους €19 εκ. Η μείωση κατά €45 εκ. συγκριτικά με το ισχυρό πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, αποδίδεται στην απότομη άνοδο των τιμών των καυσίμων. Το πρώτο τρίμηνο του 2012, οι εταιρίες παροχής υπηρεσιών είχαν και αυτές στο σύνολό τους λειτουργικά κέρδη ύψους €60 εκ. εκ των οποίων €62 εκ. της Lufthansa Technik, € 3 εκ. της Lufthansa Systems και €5 εκ. της LSG SkyChefs.

Για το 2012, ο Όμιλος υπολογίζει αύξηση εσόδων συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Τα λειτουργικά κέρδη υπολογίζονται σε εύρος τριψήφιου αριθμού εκατομμυρίων ευρώ. Ύστερα από ένα δύσκολο ξεκίνημα στις αρχές του έτους, η επιμονή συμπίεσης δαπανών για τους υπόλοιπους μήνες του 2012 φαίνεται με τη σημερινή προοπτική πως ήταν προφητική, ιδίως όσον αφορά στα καύσιμα. Η ισχύουσα οικονομική αβεβαιότητα καθιστά δύσκολη την πρόγνωση των εξελίξεων σχετικά με τη ζήτηση.

Αν και συνολικά το κλίμα έχει ελαφρύνει, ωστόσο και αυτή, μαζί με τον περιορισμό της δυναμικότητας στην αεροπορική βιομηχανία, επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρίες την ενεργή διαχείριση εσόδων και τιμολόγησης. Ο βαθμός στον οποίο αυτές μπορούν να καθιερωθούν στην αγορά θα καθορίσει τόσο τα κέρδη της ανάπτυξης στο 2012 όσο και την επιτυχία των μέτρων ελέγχου των δαπανών. Και πάλι περιμένουμε ότι οι επιμέρους τομείς υπηρεσιών του Ομίλου θα έχουν σταθεροποιητική επίδραση στα κέρδη. Οποιεσδήποτε δαπάνες αναδιάρθρωσης σε συνδυασμό με απώλειες θέσεων στα πλαίσια του προγράμματος SCORE δεν συμπεριλαμβάνονται στα προγνωστικά κερδών και ενδέχεται να έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα του τρέχοντος οικονομικού έτους. Θα αξιολογηθούν καθώς εξελίσσεται το πακέτο βελτιστοποίησης εσόδων.

Το πρώτο τρίμηνο του 2012 σε αριθμούς
Το πρώτο τρίμηνο του 2012, τα συνολικά έσοδα του Lufthansa Group ανήλθαν σε 6,6 δις ευρώ, αύξηση της τάξης του 5,6% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα διακίνησης βελτιώθηκαν κατά 5,6% σε 5,3 δις ευρώ. Συνολικά, για την προαναφερθείσα περίοδο, τα λειτουργικά έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε 7,2 δις ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 2,5%.

Οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο κατά 6,1%, σε 7,6 δις ευρώ. Ένας από τους βασικούς λόγους ήταν η αύξηση δαπανών καυσίμων ύψους 304 εκ. ευρώ, που ανήλθαν συνολικά σε 1,6 δις ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 23% και ήδη περιλαμβάνει ένα θετικό αντισταθμιστικό αποτέλεσμα ύψους 114 εκ. ευρώ. Τα τέλη και οι χρεώσεις αυξήθηκαν κατά 4,9% συγκριτικά με την περσινή χρονιά.

Το πρώτο τρίμηνο, το Lufthansa Group ανακοίνωσε λειτουργικό αποτέλεσμα ύψους 381 εκ. ευρώ, μειωμένο κατά 212 εκ. ευρώ συγκριτικά με το 2011. Το καθαρό αποτέλεσμα για την περίοδο ήταν -397 εκ. ευρώ. Την περσινή χρονιά το ποσό ανήλθε σε -507 εκ. ευρώ.

Οι καθαρές απώλειες για την περίοδο περιλαμβάνουν επίσης τα 2 εκ. ευρώ από τη διακοπή λειτουργίας της bmi. Τα κέρδη ανά μετοχή ήταν, κατά συνέπεια, -0.87€.

Την περίοδο αναφοράς, η Lufthansa επένδυσε € 592 εκ. Από το ποσό αυτό, τα €527 εκ διατέθηκαν σε επέκταση και εκσυγχρονισμό του στόλου. Η ρευστότητα από λειτουργικές δράσεις ανήλθε σε €833 εκ. και η ελεύθερη ταμειακή ροή (ταμειακή ροή από λειτουργικές δράσεις μείον τις καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες), σε €540 εκ. Στα τέλη του πρώτου τριμήνου, ο Όμιλος είχε καθαρές οφειλές ύψους €2,1 δις. Η αναλογία ιδίων κεφαλαίων ήταν 26.3%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου