Κυριακή 6 Μαΐου 2012

Λειτουργικά κέρδη παρουσίασε το 2011 ο ΟΣΕ


Λειτουργικά κέρδη 25,15 εκατομμύρια ευρώ παρουσίασε το 2011 ο ΟΣΕ για πρώτη φορά από την έναρξη λειτουργίας του! Τα πρόγραμμα εξυγίανσης του Οργανισμού με μείωση προσωπικού και δαπανών φαίνεται να έχει τα πρώτα θετικά αποτελέσματα, τα οποία αναμένεται να είναι ακόμα πιο βελτιωμένα για το 2012.



Όπως προκύπτει από τη σύνοψη των εταιρικών αποτελεσμάτων της χρήσης του 2011:

O συνολικός κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση 14% (σε σχέση με το 2010) και ανήλθε στα 236 εκατομμύρια ευρώ.

Tα έσοδα χρήσης από τις κύριες δραστηριότητες του Οργανισμού εμφάνισαν μείωση κατά 57 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος - κάτι που οφείλεται στη γενικότερη ύφεση αλλά και στην αναστολή λειτουργίας μέρους του δικτύου. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με τη χρήση του 2009 τα έσοδα έχουν αυξηθεί κατά 19%.

Λόγω της σημαντικής μείωσης των εξόδων, το σύνολο των οποίων μειώθηκε κατά 36% σε σχέση με το 2010 και κατά 56% σε σχέση με το 2009, τα λειτουργικά κέρδη του ΟΣΕ ανήλθαν στα 25,15 εκατομμύρια ευρώ. Τα αντίστοιχα οικονομικά αποτελέσματα ήταν -282,05 εκατομμύρια ευρώ για το 2009 και -121,35 εκατομμύρια ευρώ για το 2010.

Εξοδα
Από το σύνολο των εξόδων, μεγαλύτερο ποσοστό σε μείωση εμφανίζει η μισθοδοσία (-39% σε σχέση με το 2010 και -53% σε σχέση με το 2009) ενώ πτώση εμφανίζουν και οι υπόλοιπες κατηγορίες εξόδων, από αναλώσεις (-11 εκατ. σε σχέση με το 2010 και -13 εκατ. σε σχέση με το 2009), λοιπά έξοδα/αμοιβές τρίτων (-54 εκατ. συγκριτικά με το 2010 και -20 εκατ. με το 2009) και λοιπά έξοδα εκμετάλλευσης κατά -5 εκατ. σε σχέση με το 2010 και κατά -125 εκατ. ως προς το 2009.

Θετική είναι πλέον και η πορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας που διαχειρίζεται την εμπορική και επιβατική κίνηση του σιδηρόδρομου. Αν και το 2011 έκλεισε για την εταιρεία με έλλειμμα, το πρώτο δίμηνο του 2012 παρουσίασε κέρδη προ φόρων 142.078 ευρώ. Το ίδιο διάστημα του 2011 η εταιρεία είχε παρουσιάσει ζημιές 12,26 εκατ. ευρώ. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΣΕ για το 2011 έλαβε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 70 εκατ. ευρώ ως ενοίκιο για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου. Την ίδια στιγμή, στα 100 εκατ. ευρώ ανέρχεται η ετήσια κρατική επιδότηση για τη συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ.


source:imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου