Κυριακή 15 Απριλίου 2012

H πρώτη ευρωπαϊκή πτήση της Atlantic Airways

Η Atlantic Airways, ο εθνικός αερομεταφορέας των απομακρυσμένων Νησιών Φαρόε, πραγματοποίησε την πρώτη ευρωπαϊκή εμπορική πτήση χρησιμοποιώντας ένα πρωτοποριακό σύστημα πλοήγησης, μέσω υπολογιστή, για τις απογειώσεις και προσγειώσεις του αεροσκάφους.

Το πρώτο Airbus A319, 144 θέσων, της εταιρείας αναχώρησε από το αεροδρόμιο Vágar των Νησιών Φαρόε (στα 24α γενέθλια της εταιρείας) με προορισμό την Κοπενχάγη, απ’ όπου επέστρεψε στα Νησιά μεταφέροντας 142 επιβάτες.


Οι διαδικασίες RNP-AR (Required Navigation Performance, Authorisation Required) είναι στην ουσία προηγμένα συστήματα προσδιορισμού θέσης, ικανά να επιτρέψουν στο πλήρωμα του αεροσκάφους να πετάξουν την προσέγγιση σε έναν αεροδιάδρομο ή να εκτελέσουν την απογείωση ακριβώς με τον τρόπο που θα το έκαναν αν επικρατούσαν ιδανικές, οπτικά, καιρικές συνθήκες.

Η Atlantic Airways συνεργάστηκε με την Quovadis, θυγατρική της Airbus, για να σχεδιάσει την πρώτη στο είδος της εφαρμογή RNP-AR στην Ευρώπη με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας και την βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που παρέχονται από το αεροδρόμιο των Νησιών Φαρόε, στα οποία η χαμηλές νεφώσεις και η χαμηλή ορατότητα αποτελούν τον κανόνα.

Επιπλέον, το ορεινό έδαφος και στις δύο άκρες του διαδρόμου προσγειώσεων, επιβάλλει στους πιλότους να μην πραγματοποιούν ευθεία, γραμμική προσέγγιση κατά την προσγείωση. Το σύστημα RNP-AR 0.1 της Quovadis καθοδηγεί το αεροσκάφος κατά την υποχρεωτική κυκλική πτήση, γύρω από τα εμπόδια και διασφαλίζει ότι το αεροσκάφος έχει ευθυγραμμιστεί με τον διάδρομο ακριβώς την κατάλληλη στιγμή που αυτό πρέπει να γίνει.

Η ανάπτυξη του συστήματος βασίστηκε στη γνώση και εμπειρία της Atlantic Airways και του ιπτάμενου προσωπικού της και στην εκμετάλλευση των τεχνολογικών πλεονεκτημάτων της Airbus. Κατά τη διάρκεια της πτήσης τα υπόλοιπα συστήματα του αεροσκάφους συνεχίζουν να λειτουργούν, ακόμη και όταν το πλήρωμα ακολουθεί τις οδηγίες του συστήματος RNP. Τα πληρώματα της Atlantic Airways εκπαιδεύτηκαν με την Air New Zealand, η οποία χρησιμοποιεί παρόμοιο σύστημα. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ICAO (International Civil Aviation Organization) συνιστά συστήματα σαν το RNP-AR για χρήση σε αεροδρόμια σε «δύσκολες» γεωγραφικά περιοχές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου