Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Ενίσχυση της παρουσίας της Turkish Airlines στη Θεσσαλονίκη

Από το φετινό καλοκαίρι εκτιμάται ότι θα αρχίσει να αποδίδει τους πρώτους καρπούς για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης η συστηματική καμπάνια προβολής της πόλης, ως 12μηνου τουριστικού προορισμού, που έχει ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες σε Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία και Ντουμπάι η τουρκική αεροπορική εταιρεία «Turkish Airlines» (THY).


Μάλιστα, από τη Δευτέρα 26 Μαρτίου, η εταιρεία αυξάνει σε έξι εβδομαδιαίως τα δρομολόγια μεταξύ του αεροδρομίου «Μακεδονία» και της Κωνσταντινούπολης, «ξεκλειδώνοντας» προς όφελος της βορειοελλαδικής πόλης πάνω από 200 προορισμούς του δικτύου της Turkish, από όπου η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να αντλήσει τουρίστες.

Από τον Μάιο του 2011 -οπότε ξεκίνησε τη λειτουργία της στη Θεσσαλονίκη με τέσσερα δρομολόγια εβδομαδιαίως- μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει διακινήσει από και προς Κωνσταντινούπολη πάνω από 40.000 τουρίστες, με το 50%-60% των επιβατών να συνεχίζουν το ταξίδι τους και πέραν των δύο βασικών προορισμών (χρησιμοποιώντας τους ως ενδιάμεσους σταθμούς).

Τα παραπάνω γνωστοποίησε σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου, ο διευθυντής του τουρκικού αερομεταφορέα στη Θεσσαλονίκη, Ουκτού Γιαζάν (Utku Yazan). Αν και ξεκαθάρισε ότι η Turkish δεν σχεδιάζει προς το παρόν να συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με άλλες τουρκικές πόλεις, όπως η Σμύρνη, ο κ.Γιαζάν επισήμανε πάντως ότι η «νύμφη του Θερμαϊκού» αποτελεί πολύ σημαντική επένδυση για την τουρκική εταιρεία, η οποία «αγωνίζεται για να περάσει τα θετικά χαρακτηριστικά της πόλης σε όλες τις γωνιές της γης».

Κατά τον κ.Γιαζάν, «η Θεσσαλονίκη -που λίγο καιρό πριν κάποιοι ξένοι συνεργάτες νόμιζαν ότι είναι νησί- έχει αποκτήσει πάρα πολύ μεγάλη δημοτικότητα», χάρη και στην εκτεταμενη προβολή που γίνεται στην περιοχή από την Turkish.

Στους 10 μήνες της λειτουργίας της στη Θεσσαλονίκη η THY έχει πραγματοποιήσει οκτώ αποστολές (τα λεγόμενα ταξίδια εξοικείωσης, «fam trips") τουριστικών πρακτόρων στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων οι έξι αμιγώς τουρκικές και οι υπόλοιπες από την Κίνα, μια αγορά με εξερχόμενο τουρισμό 80 εκατ. ατόμων ετησίως.

Η επιμονή της Turkish για την τουριστική ανάδειξη της Θεσσαλονίκης, συνάδει άλλωστε και με τον στόχο της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας-Θράκης για υπερδιπλασιασμό των διανυκτερεύσεων Τούρκων τουριστών στην πόλη φέτος, στις 55.000, έναντι 27.000 το 2011.

Κατά την περσινή θερινή περίοδο, οι πληρότητες στα αεροπλάνα της THY, που συνέδεαν τη Θεσσαλονίκη με την Κωνσταντινούπολη, διαμορφώθηκαν κοντά στο 75%, για να υποχωρήσουν τον χειμώνα γύρω στο 60%. Ο κ. Γιαζάν εξέφρασε, πάντως, την πεποίθηση ότι με την αύξηση των πτήσεων και την ισχυρή προβολή της Θεσσαλονίκης, αλλά και με τη συνεργασία όλων των φορέων της πόλης, «η κίνηση θα αυξηθεί πάρα πολύ». Μάλιστα, από τον Οκτώβριο, τα δρομολόγια δεν αποκλείεται να γίνουν καθημερινά.

Η ελληνική γραφειοκρατία πρόβλημα για τα τουρκικά επενδυτικά ανοίγματα
Αισιόδοξος, υπό προϋποθέσεις, για την ενίσχυση της ελληνοτουρκικής επενδυτικής συνεργασίας, εμφανίστηκε από την πλευρά του ο εμπορικός ακόλουθος στο Τουρκικό Προξενείο της Θεσσαλονίκης, Κεμάλ Τουζούν, επισημαίνοντας ότι, προς το παρόν, το ενδιαφέρον των Τούρκων επιχειρηματιών για την Ελλάδα «σκοντάφτει» πάνω σε ένα τείχος γραφειοκρατίας.
«Μετά τις εκλογές ελπίζω να αρθεί το πλαίσιο της γραφειοκρατίας, που μας ταλανίζει σήμερα. Μόλις αρθεί, είμαι αισιόδοξος ότι θα έχουμε πάρα πολύ σοβαρές προτάσεις από τουρκικές εταιρείες», σημείωσε ο κ.Τουζούν και ξεκαθάρισε ότι πάγια θέση της τουρκικής πλευράς είναι περισσότερο η δημιουργία μεικτών επιχειρήσεων κι όχι οι καθαρές, επιθετικές εξαγορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου