Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

Το 2011 ήταν μια αρκετά καλή χρονιά για τον εξερχόμενο τουρισμό

“Παρά τον αριθμό των δυσάρεστων εκδηλώσεων σε πολλά μέρη του κόσμου, όπως η Αραβική Άνοιξη, το τσουνάμι στην Ιαπωνία, οι πλημμύρες στην Ταϊλάνδη και οι συνεχιζόμενες τραπεζικές ή εθνικές κρίσεις χρέους, η ανάκαμψη της ζήτησης των καταναλωτών για ταξιδια που ξεκίνησε το 2010 συνεχίστηκε και το 2011”, δήλωσε ο Rolf Freitag, ιδρυτής και πρόεδρος της IPK International, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ITB Future Day on the World Travel Monitor, στη διεθνή έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου.

Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα του World Travel Monitor από την IPK International δείχνουν μια αύξηση 5% σε παγκόσμιο επίπεδο του εξερχόμενου τουρισμού το 2011 (κατ‘ελάχιστο μία διανυκτέρευση στο εξωτερικό) σε 750 εκατ. ταξίδια, έναντι αύξησης 7% το 2010 - κάτι που αποτελεί νέο υψηλό ρεκόρ.

Ο αριθμός των διανυκτερεύσεων αυξήθηκε κατά 4% σε 6,2 δισ. και πλησιάζει το προηγούμενο ζενίθ του το 2008. Οι δαπάνες για διεθνή ταξίδια στο εξωτερικό το 2011 έφτασαν τα 828 δισ. ευρώ (αύξηση 8% έναντι του προηγούμενου έτους) και επίσης έφτασε το παρελθόν προηγούμενο ρεκόρ του 2008.

“Ο τουρισμός αψήφησε τις συνεχιζόμενες κρίσεις και τις δύσκολες καταστάσεις που επικρατούν σε πολλές χώρες το 2011 για να ‘κλείσει’ τη χρονιά με επίπεδα ρεκόρ από κάθε άποψη: όχι μόνο όσον αφορά στον όγκο αλλά και στις διανυκτερεύσεις και στις δαπάνες”, δήλωσε ο Freitag. “Η αύξηση 5% έναντι του προηγούμενου έτους μεταφράζεται σε ένα νέο ρεκόρ για τον παγκόσμιο εξερχόμενο τουρισμό”.

Όσον αφορά στις προοπτικές για το 2012, ο Freitag δήλωσε: “Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι αν και οι οικονομικές προοπτικές σε πολλές αγορές στην πραγματικότητα δείχνουν σημάδια ύφεσης. Αναμένουμε επομένως ακόμα πιο διακριτές μεταβολές στις αγορές των χωρών προέλευσης ιδίως σε σχέση με τις νοτιοευρωπαϊκές χώρες της Ευρωζώνης και την κρίση που τος πλήττει”.

Ενώ οι Ευρωπαίοι πραγματοποίησαν περισσότερα ταξίδια από ό,τι το 2010, τα δεδομένα του World Travel Monitor για το 2011 δείχνουν ότι ο συνολικός όγκος δε φτάνει το υψηλό ρεκόρ του 2008. Ο αριθμός των ταξιδιών στο εξωτερικό αυξήθηκε κατά 3,5% το 2011, σε 414 εκατ., ύστερα και από μια αύξηση κατά 2% το 2010. Ο αριθμός των διανυκτερεύσεων διατηρήθηκε σταθερός στις 3,5 δισ. Εν τω μεταξύ, μετά από μειώσεις το 2009 και το 2010, οι δαπάνες για εξερχόμενα ταξίδια αυξήθηκαν κατά 4% για πρώτη φορά και πάλι, σε 348 δισ. ευρώ.

Όσον αφορά στα ταξίδια αναψυχής, οι Ευρωπαίοι έδειξαν την προτίμησή τους για διακοπές σε παραλιακό προορισμό (+5%). Ο περιηγητικός τουρισμός αυξήθηκε κατά 12% και τα city breaks κατά 9%. Αντίθετα, ο τουρισμός υπαίθρου μειώθηκε κατά 4%.

Μικτές επιδόσεις εμφάνισαν οι πιο σημαντικές αγορές των ευρωπαϊκών χωρών προέλευσης τουριστών. Το Ην. Βασίλειο ήταν η μόνη ευρωπαϊκή αγορά που δεν κατέγραψε καμία αύξηση πέρυσι (0%), ενώ η Γερμανία, η Ολλανδία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία σημείωσαν αυξήσεις της τάξης του 1-2%. Η καλύτερη απόδοση το 2011, όμως, ήρθε από τη Ρωσία, με ποσοστό που ανήλθε έως και το 13%. Χάρη στο ισχυρό ελβετικό φράγκο, η Ελβετία σημείωσε επίσης εντυπωσιακή αύξηση του όγκου των εξερχόμενων ταξιδιών (+9%).

Παρόλο που η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με την ύφεση, η IPK αναμένει μια μέτρια αύξηση κατά 2% στον παγκόσμιο τουρισμό το 2012 (όσον αφορά στον όγκο των ταξιδίων στο εξωτερικό), αλλά η απόδοση θα διαφέρει σημαντικά από τη μία περιοχή στην άλλη. Η τουριστική ζήτηση θα αυξηθεί στις αναδυόμενες αγορές: κατά 4% στην Ασία και κατά 6% στη Λατινική Αμερική. Οι παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής θα παραμείνουν σε φάση στατικότητας, με μέτριους ρυθμούς ανάπτυξης -1% για την Ευρώπη και ίσως ακόμη και ελαφρά μείωση (-1%) για τη Βόρεια Αμερική.

Οι τελευταίες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν για το World Travel Monitor της IPK δείχνουν ότι σημαντικές αλλαγές βρίσκονται σε εξέλιξη όσον αφορά στα ταξίδια και τη καταναλωτική συμπεριφορά στις κρατήσεις, σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως παράδειγμα αυτού είναι τα ολοένα και περισσότερα ταξίδια εκτός τουριστικής περιόδου, καθώς και η συνεχής αύξηση των online κρατήσεων. Η χρήση των social media και των smart phones επίσης αναμένεται να αυξηθεί -τόσο για την παροχή πληροφοριών, όσο και για την πραγματοποίηση κρατήσεων.


Στη φωτογραφία, ο Rolf Freitag, ιδρυτής και πρόεδρος της IPK International, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του World Travel Monitor στην ITB Future Day, στην ΙΤΒ Berlin.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου