Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012

Προχωράει η επέκταση του αεροδρομίου Χανίων




Το δρόμο της υλοποίησης παίρνει πλέον η επέκταση/αναβάθμιση του αεροδρομίου Χανίων, καθώς το υπουργείο Ανάπτυξης άναψε επισήμως το “πράσινο φως” για τη χρηματοδότηση του έργου, προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, και πλέον αναμένεται το επόμενο διάστημα η δημοπράτηση.

Τα επόμενα βήματα:

Η υπογεγραμμένη σύμφωνη γνώμη του υφυπουργού Ανάπτυξης έχει σταλεί ήδη στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του υπουργείου Υποδομών, η οποία θα εκδώσει – με συνοπτικές διαδικασίες – την απόφαση ένταξης του έργου.

Με την απόφαση αυτή η ΕΥΔΕ αεροδρομίων νότιας Ελλάδας θα προχωρήσει άμεσα στην προκήρυξη της δημοπράτησης του έργου, καθώς όλοι οι τεχνικοί φάκελοι είναι έτοιμοι. Στη δημοπράτηση δε θα υπάρξουν τα προβλήματα που υπήρξαν με το θέμα του νέου αεροδρομίου Καστελίου, καθώς τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα από ευρωπαϊκούς και ελληνικούς πόρους και δε θα υπάρξει συγχρηματοδότηση ιδιωτών, όπως συμβαίνει με το πολύπαθο έργου του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.

Και μπορεί το θέμα του Καστελίου να βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, αφήνοντας την Κρήτη με το αναχρονιστικό “Νίκος Καζαντζάκης” ως ανατολική πύλη εισόδου στο νησί, τουλάχιστον όμως θα αναβαθμιστεί η δυτική πύλη εισόδου.

Το έργο

Τι περιλαμβάνει η αναβάθμιση:

Υπενθυμίζεται πως το έργο επέκτασης του αερολιμένα “Γιάννης Δασκαλογιάννης” των Χανίων αφορά στο διπλασιασμό του υπάρχοντος αεροσταθμού και συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει έξι υποέργα:
– Την επέκταση του αεροσταθμού, συνολικής επιφάνειας 17.000 τετραγωνικών μέτρων, σε τρία επίπεδα.
– Την κατασκευή νέου πύργου ελέγχου αεροσκαφών, 1.500 τ.μ.
– Την αναδιαρρύθμιση και αναβάθμιση των χώρων του υφιστάμενου σταθμού.
– Την κατασκευή αμαξοστασίου.
– Την κατασκευή υποστέγων απορριμμάτων.
– Τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση είναι απολύτως αναγκαία, καθώς το αεροδρόμιο Χανίων εξυπηρετεί και το Ρέθυμνο, ενώ με την καθιέρωση της 24ωρης λειτουργίας του, αλλά και σύμφωνα με τις προβλέψεις για το μέλλον, έχει αυξηθεί κατά πολύ η κίνηση αεροσκαφών και επισκεπτών με αποτέλεσμα οι υπάρχοντες χώροι να μην επαρκούν.
Σχετικά με την κατασκευή νέου πύργου ελέγχου, και αυτό χαρακτηρίζεται ως έργο άμεσης προτεραιότητας για λόγους ασφαλείας των πτήσεων, εάν συνυπολογιστεί πως ο σημερινός πύργος ελέγχου που εξυπηρετεί και τα πολεμικά αεροσκάφη τόσο της 115 ΠΜ όσο και της Αμερικανικής Ευκολίας χρονολογείται από τα τέλη της δεκαετίας του 1950, και επιπλέον – σύμφωνα με τις σημερινές προδιαγραφές – είναι σε λάθος θέση.


Πηγή: www.neakriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου